شیراز؛

ورود بیش از 390 هزار گردشگر خارجی به فارس

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس از ورود بیش از 390 هزار گردشگر خارجی به استان در سال 95 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاپور رستمی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: این استان در سال 95 پذیرای 393 هزار گردشگر خارجی از سراسر جهان به ویژه کشورهای اروپایی بود.

رستمی افزود: از سال 90 تا 92 حدود 280 هزار گردشگر خارجی از اماکن فرهنگی و تاریخی استان بازدید کردند که این تعداد در سال 93 تا 95 با افزایش قابل قبول به 963 هزار تن رسید.

وی ادامه داد: بخشی از این گردشگران در نتیجه تبلیغاتی که علیه کشورمان انجام گرفته در ابتدای ورود از احساس امنیت پایینی برخوردار بودند اما پس از چند روز حضور در کشور و استان به امنیت موجود پی بردند و به احساس امنیت کامل دست یافتند.

رستمی جذب گردشگر را با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری فارس از اولویت های این استان دانست.

وی اظهار داشت:‌ مجموعه اقدامات انجام شده در این زمینه و تامین بخشی از زیرساخت های لازم سبب شده که در سال های آینده تاکنون شاهد روند رو به رشد حضور گردشگران در استان فارس باشیم.

رستمی بیان کرد: در نوروز امسال نیز برای فراهم کردن شرایط برای استقبال مناسب از مسافران و میهمانان نوروزی، ستادی با حضور دستگاه ها و مجموعه های مختلف تشکیل و هماهنگی های لازم برای پذیرایی مناسب از مسافران انجام شد.

وی با اشاره به افزایش 7 درصدی تعداد بازدیدکنندگان امکان گردشگری فارس در نوروز امسال  نسبت به مدت مشابه پارسال بیان کرد: در نوروز امسال آرامگاه حافظ با 450 هزار بازدید کننده یکی از پربازدیدکننده ترین مجموعه های فرهنگی در کشور بوده است.

رستمی گفت: پس از حافظیه، مجموعه تخت جمشید، آرامگاه سعدی، باغ ارم و پاسارگاد بیشترین تعداد بازدید کنندگان را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: در مجموع در نوروز امسال یک میلیون و 960 هزار تن از آثار تاریخی و فرهنگی استان بازدید کردند.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس تصریح کرد: همچنین بر اساس آمار ارائه شده از تولیت شاهچراغ (ع) در نوروز امسال حدود سه میلیون تن به زیارت این حرم مطهر نائل آمدند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.