علوم انسانی در ایران از فقدان نظام علمی رنج می‌برد.

فقدان نظام علمی در علوم انسانیبه گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، عضو شورای علمی بنیاد نخبگان استان اظهار کرد: کشور در برخی از رشته‌های علوم‌انسانی اشباع شده است و این رشته‌ها امروزه عملاً کاربردی ندارند،بنابراین نیاز است این رشته‌ها نیز مانند نظام‌مهندسی و نظام‌پزشکی در قالب نظام‌علمی جا بگیرند.
 
اسفندیار محمدی، سیاست‌گذاری متعادل را لازمه توسعه‌ پایدار دانست و ادامه داد:  نداشتن تعادل در سیاست‌گذاری‌های آموزشی زمینه‌سازی بروز مشکل اشتغال دانش‌آموختگان است.
 
محمدی افزود: اصولاً بازده و ارزش‌افزوده بالا تنها در سایه ریسک‌پذیری محقق می‌شود با این‌حال نظام‌آموزشی به‌گونه‌ای است که نه‌تنها آموزش و مهارت کافی را به افراد ارائه نمی‌دهد بلکه با سوق دادن آنان به‌سمت اشتغال استخدامی و یا درمانی، این پتانسیل را از بین می‌برد.
 
وی گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای را یکی از راه‌کارهای اساسی در ایجاد اکوسیستم کارآفرینی برشمرد و تصریح کرد: شاخه‌های مختلف این رشته سبب ارتقاء خلاقیت ذهنی و ایده‌پردازی می‌شود. از سوی دیگر، عملیاتی‌شدن بودجه و شاخص‌مند شدن فعالیت‌های نیز می‌تواند ظرفیت‌های موجود را به‌سمت ایجاد زیرساخت‌های کارآفرینی و همچنین راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان متمایل کند.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.