
به گزارش
گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از
ایلام، عضو شورای علمی بنیاد نخبگان استان اظهار کرد: کشور در برخی از رشتههای علومانسانی اشباع شده است و این رشتهها امروزه عملاً کاربردی ندارند،بنابراین نیاز است این رشتهها نیز مانند نظاممهندسی و نظامپزشکی در قالب نظامعلمی جا بگیرند.
اسفندیار محمدی، سیاستگذاری متعادل را لازمه توسعه پایدار دانست و ادامه داد: نداشتن تعادل در سیاستگذاریهای آموزشی زمینهسازی بروز مشکل اشتغال دانشآموختگان است.
محمدی افزود: اصولاً بازده و ارزشافزوده بالا تنها در سایه ریسکپذیری محقق میشود با اینحال نظامآموزشی بهگونهای است که نهتنها آموزش و مهارت کافی را به افراد ارائه نمیدهد بلکه با سوق دادن آنان بهسمت اشتغال استخدامی و یا درمانی، این پتانسیل را از بین میبرد.
وی گسترش رشتههای فنی و حرفهای را یکی از راهکارهای اساسی در ایجاد اکوسیستم کارآفرینی برشمرد و تصریح کرد: شاخههای مختلف این رشته سبب ارتقاء خلاقیت ذهنی و ایدهپردازی میشود. از سوی دیگر، عملیاتیشدن بودجه و شاخصمند شدن فعالیتهای نیز میتواند ظرفیتهای موجود را بهسمت ایجاد زیرساختهای کارآفرینی و همچنین راهاندازی شرکتهای دانشبنیان متمایل کند.
انتهای پیام/ د