ایلام؛

سونامی تجربی در آبدانان/ 3 درصد داوطلبان کنکور سراسری رشته ریاضی هستند

مدیر آموزش و پرورش آبدانان گفت: رشته تجربی در این شهرستان دچار سونامی شده و در مقابل، رشته ریاضی رو به فراموشی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ صفر رحمانی پور گفت:متأسفانه رشته ریاضی در این شهرستان رو به فراموشی است و در کنکور سراسری سال جاری از یک هزار و 70 داوطلب شرکت کننده در یک کدگروه خاص، تنها 34 نفر در رشته ریاضی و فنی شرکت کننده داشت.

صفر رحمانی پور افزود: تعداد یک هزار و 162 نفر در پنج گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان های خارجه و هنر شرکت کردندکه تعداد یک هزار و 70 داوطلب در یک گروه آزمایشی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه بیشترین داوطلبان در گروه علوم تجربی شرکت کردند، تصریح کرد: از مجموع یک هزار و 70 داوطلب شرکت کننده در یک کدگروه خاص، تنها 34 نفر شامل 5 داوطلب دختر و 29 داوطلب پسر در رشته ریاضی و فنی شرکت کردندکه نسبت به 953 داوطلب علوم تجربی بسیار نگران کننده است.

رحمانی پور اظهار کرد: در کدگروه هنر تنها 16 داوطلب، در کدگروه زبان های خارجه 76 داوطلب و در کدگروه علوم انسانی تنها 83 داوطلب شرکت کننده در کنکور سراسری سال جاری داشتیم که زنگ خطری برای فراموشی این رشته هاست.

مدیر آموزش و پرورش آبدانان با ابراز نگرانی از آمار رو به رشد گرایش دانش آموزان به رشته علوم تجربی و نبود ظرفیت کافی در این رشته در دانشگاه های کشور و افزایش چندین ساله پشت کنکور ماندن تعداد زیادی از داوطلبان رشته علوم تجربی، گفت: تعداد 288 نفر معادل 27 درصد داوطلبان کنکور سراسری سال جاری، دانش آموزان سال چهارم هستند که برای اولین بار در کنکور سراسری شرکت می کنند اما تعداد 782 نفر معادل 73 درصد از داوطلبان، پشت کنکوری هستند که همین امر نشان دهنده افزایش افراد پشت کنکوری در رشته علوم تجربی می باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.