رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: پیش بینی می شود بیش از 180 هزار تن محصول گندم از 37 هزار هکتار مزارع جنوب کرمان امسال برداشت شود.

پیش بینی برداشت 180هزارتن گندم درمزارع جنوببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید یعقوب موسوی گفت: بیش از 10 درصد افزایش تولید گندم امسال در جنوب کرمان پیش بینی می شود این در حالی است که سطح زیرکشت افزایش نداشته است.
 
وی از عوامل افزایش تولید محصول در جنوب کرمان را توزیع بذر گواهی شده لیبل دار دانست و افزود: 80 درصد سطح زیرکشت گندم این منطقه با دستگاه های خطی کار و مکانیزه کامب انجام و کشت با آبیاری نوار تیپ باعث افزایش 2 برابری تولید محصول در هر هکتار شده است.
 
وی گفت: بیش از 95 درصد بذر گندم توزیع شده بین کشاورزان بذر دارای گواهی بوده که باعث افزایش تولید محصول شده است.
 
یعقوبی بیان کرد: اولین محموله گندم از مزارع شهرستان رودبارجنوب به سیلوی شهید صدوقی جیرفت طی هفته گذشته بارگیری شد و همه تمهیدات لازم برای خرید گندم کشاورزان اندیشیده شده است.
 
موسوی گفت: 11 مرکز خرید گندم در جنوب کرمان فعال است تا گندم در کمترین زمان ممکن از کشاورزان خریداری شود.
 
وی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی را 13 هزار ریال و گندم درم را 13 هزار و 300 ریال اعلام کرد و گفت: وجه خرید گندم به کشاورزان به روز و از طریق بانک کشاورزی پرداخت می ‌شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: خرید تضمینی محصول گندم‌ در جنوب کرمان از 14 فروردین امسال در شهرستان‌ های رودبارجنوب و قلعه‌ گنج آغاز شد و تا شهریورماه در این منطقه ادامه دارد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار