مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی فارس گفت: نرخ بیکاری در فارس به 11.4 درصد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سهراب مختاری مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی فارس در نشست خبری آخرین وضعیت اشتغال فارس گفت: میزان بیکاری در سال 84 را 13.2 دهم درصد بوده است و در این زمینه فارس در کشور در رتبه بیست و دوم قرار داشت.
 
مختاری افزود: در سال 91 میزان بیکاری 16 و نیم درصد و رتبه این استان 29 بود و در سال 94 میزان بیکاری 12 و یک دهم درصد و رتبه 21 حاصل شد که در سال گذشته به ۱۱.۴ و رتبه ۱۳ کشور رسیدیم.
 
وی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۹۲، ۳۷.۶ درصد بود که در سال گذشته به ۳۹.۴ درصد رسید و در کشور جایگاه ۱۸ را کسب کردیم.
 
مختاری بیان کرد: تعداد افراد بیکار در سال ۹۴ حدود ۲۴۱ هزار نفر بود که در سال گذشته به ۱۷۵ هزار نفر در فارس رسید.
 
وی اظهار داشت: با راه اندازی کارگروه رفع موانع تولید ۹۱۳۹ نفر که اشتغال آنها در خطر بود رفع مشکل شدند و کارهای حمایتی انجام شد.
 
مختاری گفت: به منظور توسعه اشتغال نیز ۶۰۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای گرفتن تسهیلات به بانک ها معرفی شده است.
 
وی ادامه داد: در فضای کسب و کار نیز در سال ۹۴ رتبه ۱۹ کشور را داشتیم و امروز شاهد فعالیت گسترده در این راستا هستیم.
 
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به اینکه به زودی شاهد راه اندازی صندوق توسعه و عمران شیراز هستیم، تصریح کرد: تشکیل تعاونی های روستایی نیز در امسال به عنوان یک اولویت قرار دارد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار