هم اکنون 14 شرکت گردشگری سلامت در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

فعالیت 14 شرکت گردشگری سلامت در استان خراسان رضویدکتر خیامی مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهددر گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، گفت: شرکت های گردشگری سلامت به منظور راهنمایی گردشگران و ارائه مشاوره پزشکی برای درمان به بیماران بین الملل راه اندازی شده است.

وی افزود: از جمله فواید راه اندازی این شرکت های گردشگری سلامت، حذف واسطه ها و دلالان در این صنعت است.

مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه گردشگری سلامت صنعتی درآمدزا و زمینه ساز اشتغال و کارآفرینی است گفت: پذیرش بیماران خارجی در مراکز درمانی استان خراسان رضوی به ویژه در مشهد انجام می وشد.

خیامی ادامه داد: هر گردشگر سلامت 3 تا 4 برابر سایر گردشگران برای کشور ارزآوری دارد و اکنون این صنعت رو به پیشرفت نیازمند تقویت زیرساخت ها است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشهد دارای ظرفیت های بسیار برای جذب گردشگر سلامت است با هدف استاندارسازی خدمات پزشکی و تجهیزات، مجوز پذیرش بیماران خارجی به برخی بیمارستان ها داده می شود که هم اکنون 7 بیمارستان دارای مجوزاند.

مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با توجه به ساخت چند بیمارستان و افزایش تخت های بیمارستان در مشهد قرار است چند بیمارستان دیگر نیز به این تعداد اضافه شود.

خیامی ادامه داد: اکنون این شرکت های گردشگری سلامت موظف اند تا ظرفیت های تشخیص و درمان پزشکی در استان خراسان رضوی را در کشورهای هدف معرفی و اقدام به جذب بیماران خارجی کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 20 هزار گردشگر سلامت سالانه در بیمارستان های مشهد پذیرش و بستری می شوند، گفت: توانمندی پزشکان، مراکز تشخیصی و درمانی مجهز، وجود چشمه های آب گرم و تنوع داروهای گیاهی از جمله ظرفیت های جذب گردشگر سلامت استان خراسان رضوی است.

انتهای پیام//آ.ج

برچسب ها: سلامت ، گردشگری ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.