صحبت کردن با فرد مبتلا به افسردگی در اغلب موارد سبب درمان وی می شود.

درمان افسردگی با صحبت کردنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ شکرالله سلمان زاده، رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان اظهار داشت: روز 18 فروردین ماه روز جهانی بهداشت است که سازمان جهانی امروز را به بیماری افسردگی اختصاص داده و شعار روز جهانی سلامت امسال افسردگی، بیایید صحبت کنیم ' نامگذاری شده است.

وی افزود: مطالعات سازمان جهانی نشان می دهد که ازهر 4 نفر در دنیا 1 نفر به یکی از اختلالات روانی مبتلا است و بالغ بر 24 درصد جمعیت ایران به یکی از اختلالات روانی مبتلا هستند.

سلمان زاده تصریح کرد: بعد از تصادف افسردگی بیش ترین فراوانی را در سلامت جامعه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اذعان داشت: افراد در بسیاری از گروه های سنی به بیماری افسردگی مبتلا می شوند واغلب افراد از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی خاطرنشان کرد: کم خوابی، پر خوابی، کم خوردن و یا پرخوری، داشتن احساس بی ارزشی، خود آزاری و خودکشی از علائم افسردگی است.

دکتر شکرالله سلمان زاده بیان داشت: ابتلا به بیماری، بیکاری و یا مصرف مواد مخدر و الکل در بروز بیماری افسردگی موثر می باشند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان اذعان کرد: بسیاری از افراد جامعه که به افسردگی مبتلا هستند از رفتن به مراکز روانشناسی و صحبت کردن خجالت می کشند که سازمان جهانی به دنبال از بین بردن این تفکر اشتباه است.

سلمان زاده با اشاره به اینکه جوانان ونوجوانان یکی از گروه های در خطر ابتلا به این بیماری هستند افزود: استفاده زیاد جوانان و نوجوانان از فضای مجازی مانع صحبت کردن با یکدیگر می شود که باعث بروز بیماری افسردگی می گردد.

وی اظهار کرد: نظارت وکنترل جوانان و نوجوانان توسط پدر و مادر می تواند مانع ابتلا جوانان و نوجوانان به این بیماری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: سالمندان قشردیگری هستند که در خطر ابتلا به افسردگی هستند، نگهداری سالمندان در خانه سالمندان باعث افسردگی در این قشر می گردد.

شکرالله سلمان زاده بیان کرد: برخی زنانی که زایمان می کنند دچار افسردگی می شوند که باید این افسردگی زود تشخیص و درمان شود.

وی افزود: در حال حاضر در تمامی مراکز بهداشتی روانشناس وجود دارد وبرای کنترل سلامت افراد جامعه باید هر فرد یک پرونده سلامت الکترونیک داشته باشد.

سلمان اذعان داشت: روز جهانی سلامت پارسال مربوط به بیماری دیابت بودکه 50 درصد افراد مبتلا به این بیماری از ابتلا به این بیماری اطلاع ندارند.

سلمان زاده تصریح کرد: استفاده کم تر از نمک، مصرف بیش تر میوه، روزی 30 دقیقه تحرک و استفاده کم تر از چربی و مواد غذایی پر انرژی از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.