وقوع حادثه زلزله ۶ ریشتر در مشهد وآسیب نرسیدن به کسی چیزی جز عنایت خاصه امام هشتم نبود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازمشهد ، آیت‌الله علم‌الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: زلزله‌ای بیش از ۶ ریشتر در این شهر اتفاق افتاد و تمام در و دیوار این شهر را لرزاند، اما حتی یک مورد خرابی نداشتیم و این چیزی جز عنایت خاصه امام هشتم نبود.
وی افزود: این مسئله نمایانگر لطف و رافت امام هشتم بود البته در کانون این حادثه مشکلاتی برای عزیزان ما با حداقل خسارت شکل گرفت و مسئولان در لحظه نخست زلزله به فریاد رسیدند و چادرهای هلال احمر هم برپا شد.
خطیب جمعه مشهد ضمن تشکر از آستان قدس‌رضوی و استاندار خراسان رضوی که در این حادثه به فریاد زلزله زدگان رسیدند گفت:خواهشی از مسئولان و آستان قدس دارم که تا قبل از پائیز خانه‌ها بازسازی شود.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به ولادت باسعادت امام جواد (ع) گفت: ما مشهدی‌ها در زمان ولادت امام جواد احساس خاصی داریم و شاهدیم حرم منور نورباران است و قلب ایشان خوشنود و مسرور است و عید امشب و فردای ما عید خود امام رضا (ع) و جشن سرور خود ایشان است؛ از این موقعیت حسن استفاده را داشته باشید.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: ۳۳ میلیون جوان داریم که ۱۰ میلیون آن‌ها دانشگاه دیده هستند و این سرمایه کمی نیست و دستگاه‌های اجرایی ما از این سرمایه کلان باید استفاده کنند و در کشوری که ۱۰ میلیون جوان تحصیلکرده داریم، ۳۵ درصد جوانان تحصیلکرده بیکار هستند و این یک درد است.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه دشمن از این سرمایه ما مطلع است و در تهاجم خود می‌خواهد این سرمایه را از میان ببرد تصریح کرد: برای از میان بردن این سرمایه سه حرکت را در دستور کار قرار داده است؛ نخست اینکه خودباوری را از این‌ها دور کند تا دل به غرب ببندند و اگر اینگونه شود این‌ها خودباوری را از دست می‌دهند.
وی با اشاره به حرکت دوم دشمن تصریح کرد: رسوخ فساد در میان جوانان حرکت دوم است، این‌ها که دم از عیاشی جوان می‌زنند یا نمی‌فهمند برای دشمن مزدوری می‌کنند و یا اینکه می‌فهمند و واقعا مزدور هستند.
خطیب جمعه مشهد افزود:حرکت سوم دشمن برای تباه سازی جوان، ولنگار بار آوردن و بیکاره بار آوردن جوان است، بزرگترین آفت بیکاری جوان، یاس و ناامیدی وی است.
انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.