نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها گفت: تاکنون هیچ پاسخ مثبت و اقدام شایسته‌ای از سوی مسئولان برای رفع مشکلات گرد و غبار استان خوزستان صورت نگرفته است.

اقدامی از سوی مسئولان برای گرد و غبار خوزستان انجام نشده است/ پروژه ها به دلیل کمبود بودجه ناتمام مانده اند
سیف اله پدین نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مشکلات و معضلات این استان، اظهار داشت: سال‌ها است که گرد و غبار میهمان این استان شده و مردم اهواز را آزار می دهد.

وی با بیان اینکه گرد و غبار مردم را دچار مشکلات فراوانی کرده است، افزود: مدت‌هاست که به دلیل آلودگی بیش از حد و گرد و غبار شاهد قطع آب و برق هستیم.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: سال‌هاست که گرد و غبار مردم را کلافه و سرگردان و عده زیادی را راهی بیمارستان‌ها می‌کند.

پدین با تاکید بر اینکه سال‌ها از راه‌ها و تریبون‌های مختلف مشکلات استان خوزستان را به گوش مسئولان رسانده‌ام، گفت: تاکنون هیچ پاسخ مثبت و اقدام شایسته‌ای از سوی مسئولان برای رفع مشکلات این استان انجام نگرفته است.

وی اضافه کرد: مشکلات باعث شده که هم اکنون استان خوزستان قلب تپنده اقتصاد ایران، جایی که درآمدهای هنگفتی را رهسپار خزانه دولت می‌کند و باعث رونق در سراسر کشور می‌شود، روز به روز رنجورتر شود.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان تدبیری بیاندیشند تا خوزستان از این مشکلات رهایی یابد.

پدین با اشاره به پروژه های اجرا نشده در این استان، یادآور شد: بسیاری از پروژه ها به دلیل کمبود بودجه و سهل انگاری مسئولان بومی و محلی استان به صورت صد در صد جذب نمی‌شود و بسیاری از پروژه ها نیمه تمام باقی مانده است.

وی با بیان اینکه بیکاری در این استان بیداد می‌کند، تاکید کرد: جاده‌ها با مشکل مواجه اند و این مشکل باعث شده روزانه شاهد از بین رفتن هموطنان خوزستانی در جاده های ابتدایی و اولیه ای که از طرف شرکت نفت احداث شده بود، باشیم.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه در بحث تجهیزات آتش نشانی با مشکل مواجه ایم، گفت: در این استان هیچ بالابری برای آتش سوزی وجود ندارد، به همین دلیل درخواست داریم تا سازمان آتش نشانی شهر خوزستان نسبت به رفع کمبودهای تجهیزات آتش نشانی اقدام کند.

پدین ادامه داد: با تکمیل تجهیزات از سوی شهرداری ها می توانیم از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری کنیم. 

وی با اشاره به ایمنی ساختمان‌های احداث شده، افزود: امروزه در بیشتر ساختمان‌ها استانداردها و ایمنی ها رعایت می شود اما باز انتظار داریم که شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی با نظارت کامل نسبت به احداث ساختمان های ایمن اقدام کنند تا از هر گونه حادثه خطرناک جلوگیری شود.

پدین با تاکید بر اینکه در بسیاری از شهرها از جمله شهر بهبهان، اهواز، شوش، شوشتر و دیگر شهرهای بزرگ بافت فرسوده داریم، گفت: بدون شک اگر یک اتفاق خیلی ساده در این شهرها رخ دهد شاهد اتفاقات ناگواری خواهیم بود، چراکه حتی عبور و مرور در این بافت ها برای آتش نشانان و دیگر عوامل امدادی بسیار دشوار است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون اقدامی برای نوسازی بافت فرسوده انجام نشده است، تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان امر نسبت به این امر نیز اقدام کنند.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها به مشکل کم آبی در این استان اشاره کرد و گفت: زمانی یک سوم آب های جاری کشور را داشتیم اما با توجه به خشکسالی های اخیر و بحث انتقال آب کارون به دیگر استان ها هم اکنون با مشکلاتی مواجه هستیم و این موضوع برای مردم ما بسیار آزار دهنده است.

پدین با تاکید بر اینکه کارون روزی شریان حیاتی استان بوده اما امروز به یک فاضلاب روان تبدیل شده است، گفت: انتقال آب باعث خشک شدن تالاب ها و رودخانه ها شده است، به همین دلیل درخواست داریم در راستای حل این مشکل نیز اقداماتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کشاورزی این استان دچار مشکلات فراوانی شده است، تاکید کرد: سال‌هاست در تابستان کشت تابستانه نداریم، به همین دلیل انتظار داریم مسئولان مشکل انتقال آب کارون را حل کنند تا بیش از این آب کارون نابود نشود.
 
نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها گفت: اگر مشکل کارون حل نشود در چند سال آینده شاهد نابودی آن و استان خوزستان خواهیم بود.

پدین افزود: گرد و غبار این استان بیشتر به دلیل بیابانی شدن مناطقی در نزدیکی این استان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
دل سوزی نیست و مشکلات هم رفع نمی شوند. مردم باید خودشان به داد خودشان برسند. درخت بکارید.