مسئول محیط‌ بانی تالاب هشیلان با اشاره به بازدید نوروزی حدود 1500 نفر از این تالاب، گفت: نیمی از گردشگران از خارج از استان برای دیدن تالاب هشیلان آمدند.

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛آرمان رضایی مسئول محیط‌ بانی تالاب هشیلان اظهار کرد: نوروز امسال حدود 1500 نفر از تالاب هشیلان بازدید کردند که بیشترین بازدید نیز مربوط به دو روز 12 و 13 فروردین بود.

وی با بیان اینکه به دلیل بارندگی‌های نوروز امسال تعداد گردشگرانی که به تالاب هشیلان آمدند حدود نصف نوروز پارسال بود، یادآوری کرد: در نوروز 95 حدود سه هزار نفر از این تلاب بازدید کردند.

مسئول محیط‌بانی تالاب هشیلان این تالاب را مورد توجه بسیاری از گردشگران استان‌های دیگر دانست و افزود: نیمی از گردشگرانی که به تالاب هشیلان آمدند از استان‌های دیگر از جمله تهران، خراسان، آذربایجان و ... بودند.

رضایی با بیان اینکه امکانات چندانی در محوطه تالاب برای گردشگران وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای رفاه حال مردم امکانات محیط‌بانی را در اختیار آنها قرار دادیم.

وی در خصوص دلایل توجه گردشگران به تالاب هشیلان نیز گفت: این تالاب محوطه‌ای بکر و دست نخورده دارد، به علاوه کمتر نقطه‌ای در طبیعت وجود دارد که جنگل، کوه و آب را در کنار هم داشته باشد که تالاب هشیلان از این موهبت برخوردار است.

مسئول محیط‌بانی تالاب هشیلان جزیره جزیره بودن و حضور پرندگان مهاجر را از دیگر جاذبه‌های گردشگری تالاب هشیلان برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه به دلیل بارندگی‌های خوبی که نوروز امسال داشتیم، این سراب وضعیت بسیار مناسبی از نظر آبی دارد.

رضایی گفت: تالاب هشیلان هر سال میزبان تعداد قابل توجهی از گونه‌های پرندگان مهاجر است که در فصل زمستان از مناطق سردسیری به هشیلان می‌آیند، به علاوه خود تالاب نیز زیستگاه بسیاری از گونه‌های خزندگان، دوزیستان، انواع مار، ماهی و لاک پشت است.


انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.