طرح سلامت نوروزی با انجام بیش از 1600ماموریت توسط اورژانس 115 زنجان به پایان رسید.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان زنجان از انجام یکهزارو ۶۵۱ ماموریت توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان زنجان در طرح سلامت نوروزی خبر داد و گفت: ماموریتهای انجام شده از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال نسبت به مدت مشابه در نوروز سال قبل ۷ / ۷ درصد کاهش داشته است.
علیرضا زراعتچی افزود:در طرح سلامت نوروزی امسال مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با ۳۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای، ۱۵ پایگاه اورژانس شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی در مجموع با آماده باش ۴۹ پایگاه فوریتهای پزشکی و تعداد ۱۰ ایستگاه سلامت در نقاط پرتردد استان به همشهریان و مسافرین خدمات رسانی انجام داده است.
زراعتچی اظهار کرد:تعداد کل مأموریت‌های انجام شده یکهزارو ۶۵۱ مورد بوده که نسبت به سال قبل ۷ / ۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان در مورد نتایج ماموریت‌های تصادفی گفت:در ۳۹۸ ماموریت انجام شده تعداد ۴۲۸ نفر از مصدومین پس از دریافت اقدامات درمانی پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل، ۱۹ نفر در محل حادثه درمان و ۴ نفر نیز قبل از رسیدن آمبولانس فوت شده اند.
زراعتچی خاطرنشان کرد:ایستگاههای سلامت نوروزی نیز در قالب چادر و کانکس با انجام اقدامات درمانی پیش بیمارستانی، آموزش، مشاوره و راهنمایی مسافرین فعالیت داشته اند و تعداد ۴۴۰ نفر نیز از خدمات این ایستگاه‌ها استفاده کرده اند.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان زنجان افزود: پایگاه اورژانس هوایی زنجان نیز در طرح سلامت نوروزی ۳ پرواز وجهت امدادرسانی به مادر باردار در آببر طارم و حوادث ترافیکی در جاده ارمغانخانه و اتوبان زنجان قزوین انجام داده است.
علیرضا زراعتچی در مورد بازدید از ایستگاههای سلامت نوروزی و پایگاههای اورژانس ۱۱۵ در طرح سلامت نوروزی تصریح کرد: بیش از ۳۰ مورد بازدید در ایام نوروز توسط کارشناسان و بازرسین ستادی از مراکز و پایگاه‌ها صورت گرفته است.
 
 
انتهایی پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.