رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: بیش از 2 هزار کیسه زباله در پنج نقطه گردشگری مهاباد توسط این اداره و تشکل های زیست محیطی توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛کامران حسینی افزود: در منطقه و حاشیه سد مهاباد که یکی از پرترددترین کانون های گردشگری منطقه است در مسیر سردشت و قاضی آباد کیسه های زباله بین مردم توزیع شد.
وی افزود: در 2 مسیر از تالاب بین المللی کانی برازان با مشارکت تشکل های زیست محیطی توزیع کیسه های زباله و راهنمایی لازم به مردم انجام شده و اقدامات مراقبتی برای حفاظت از محیط زیست نیز انجام می شود.
حسینی همچنین با اشاره به پویش ملی خبرگزاری جمهوری اسلامی در خصوص ' نه، به انداختن زباله' بیان کرد: مردم باید خود برای حفاظت از محیط زیست اقدام کنند و دست مسئولان را بگیرند در غیر این صورت فرهنگ 'نه، به انداختن زباله' نهادینه نمی شود اما همواره مردم و سازمان های مردم نهاد هر سال بیش از سال های دیگر از طبیعت حمایت می کنند.
وی افزود: مصداق این موضوع امروز در روز انس با طبیعت و 13 بدر است که تشکل های زیست محیطی در کنار کارکنان اداره محیط زیست در کانون های گردشگری اقدامات بازدارنده را انجام می دهند و به مردم توصیه می کنند تا از برافروختن آتش، بوته کنی، از شکستن درختان و انباشتن زباله پرهیز کنند.
وی یادآور شد: حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان مهاباد 2 هزار و 600 کیلومتر مربع است که با مشارکت مردم حفظ و مراقبت از محیط زیست ممکن شده است در غیر این صورت با آلوده شدن محیط زیست دود آن به چشم همه می رود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.