ریاست جمهوری می‌گوید که براساس توافقنامه صلح با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، شماری از زندانیان این حزب در جریان هفته آینده آزاد خواهند شد.

شماری از زندانیان حزب اسلامی هفته آینده آزاد می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری امروز یکشنبه (۱۳حمل) در یک نشست خبری در کابل تاکید کرد که هفته آینده شماری از زندانیان حزب اسلامی آزاد می شوند اما وی نگفت که چه تعداد از زندان این حزب آزاد خواهند شد.

آقای مرتضوی افزود که تمام مسوولیت های که مطابق توافقنامه صلح میان دولت و حزب اسلامی، متوجه حکومت افغانستان است در ۱۵روز دیگر تکمیل وعملی می شود.

سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهور افزود که از طرف حکومت افغانستان تمام آمادگی ها برای تطبیق کامل این توافقنامه گرفته شده است.

مرتضوی تاکید کرد که حکومت افغانستان انتظار دارد تا حزب اسلامی، زمان آمدن گلبدین حکمتیار، رهبر این حزب را به کابل اعلام کند.

جمهور نوشت: آزادی زندانیان حزب اسلامی، از مفاد توافقنامه صلح میان این حزب با دولت افغانستان است که براساس آن حکومت افغانستان مکلف است تا تمامی زندانیان مربوط به این حزب را آزاد کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.