معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: برنامه سلامت نوروزی بازرسین بهداشت محیط باهدف تأمین مصرف‌کنندگان و ارتقای شاخص‌های بهداشتی در اسفندماه 95 و فروردین‌ماه 96 در این شهرستان تشدید شد.

تشدید فعالیت‌های بسیج سلامت نوروزی در کنگان
به گزارش خبرنگار گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهندس خلیل جوکار اظهار داشت: در راستای بهبود نظارت‌ها و ارتقای سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، ایمنی آب و مواد غذایی و کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا، دفع صحیح پسماندها و پساب، پایش کمپ‌ها و اسکان مسافرین، برنامه بسیج سلامت نوروزی در قالب بازرسی‌های مستمر در ساعات اداری، غیر اداری و در روزهای تعطیل تشدید شده است.

وی تصریح کرد: در برنامه بسیج سلامت نوروزی همه بازرسین بهداشت محیط باهدف تأمین سلامت غذایی شهروندان و مسافران نوروزی با تجهیزات جدید آیتم‌های شوری، PH، میکروبی سطوح دما و رطوبت مواد غذایی و محیط‌های فیزیکی، ارزیابی و موردسنجش دقیق قرار می‌دهند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: فعال بودن کشیک نوروزی واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای و تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی از اول اسفند سال 95 شروع و تا 15 فرودین ماه 96 ادامه دارد.

مهندس جوکار اظهار داشت: پایگاه اورژانس با سه نیرو و یک آمبولانس در محل کمپ مسافرین نوروزی در خیابان ساحلی کنگان و سه پایگاه شهری در کنگان و سیراف در روزهای تعطیل نوروز به‌صورت شیفت‌های منظم به مردم و مهمانان عزیز خدمات ارایه می‌دهند.

وی افزود: مراکز خدمات جامع سلامت قدس و سیراف از تاریخ 25 اسفند تا پایان تعطیلات در حال ارایه خدمات به مراجعین هستند و همچنین داروخانه شبانه‌روزی سطح شهر جهت ارائه خدمت به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان بیان کرد: 858 نفر ویزیت توسط پزشک عمومی،42 نفر خدمات دندانپزشکی، 267 نفر مراجعه به بخش تزریقات و پانسمان، 19 مورد مراجعین حوادث ترافیکی،، 87 مورد مراجعین غیر ترافیکی، 111 مورد اعزام با آمبولانس، سه هزار و 988 مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان، 58 بازدید از مراکز تهیه و توزیع و بازدید از اماکن عمومی بخشی از فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان در طرح سلامت نوروزی است.

مهندس جوکار اضافه کرد: تعداد 160 کلر سنجی، 2 بازدید از مراکز عرضه قلیان، 8 مرود مراجعه مادران به دلیل عوارض و مشکلات دوران بارداری یا پس از زایمان، معرفی 6 نفر از مادران به بیمارستان به علت عوارض بارداری و زایمان، ارجاع 3 کودک به متخصص و یک نفر بیمارستان، تعداد مادران باردار مراقبت شده 15 نفر و تعداد کودکان مراقبت شده 23 از دیگر فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان در طرح سلامت نوروزی است.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.