رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: از ابتدای شروع به کار کلینیک دهان و دندان شهرستان گناوه بیش از یکهزارو 400 نفر خدمات مختلف دهان و دندان دریافت کرده‌اند.

دریافت خدمات دندانپزشکی توسط بیش از یکهزار و 400 نفر در کلینیک دندانپزشکی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر علی زکی زاده عنوان داشت: مرکز سلامت جامع دهان و دندان شهرستان گناوه در آبان ماه سال 1395 در حالی به دستان وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور افتتاح گردید که در کل کشور تنها تعداد محدودی از این کلینیک وجود داشت.

وی افزود: این مرکز اولین کلینیکی است که در استان بوشهر جهت پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان شروع به کارکرده است و تا امروز در طول 4 ماه به یکهزار و 472 نفر از همشهریان گناوه‌ای خدمات ارایه داده است.

وی هدف این کلینیک را اقدامات پیشگیرانه از روند تخریبی دندان‌ها دانست و تصریح کرد: کلینیک دهان و دندان شهرستان گناوه دارای 2 یونیت دندانپزشکی، اتاق‌های آموزش عملی و تئوری و رادیولوژی هست که در این مرکز خدماتی از جمله معاینه دهان و دندان، فیشور سیلانت، فلوراید تراپی، جرم‌گیری و ترمیم، کشیدن دندان، آموزش برای گروه هدف، خدمات رادیولوژی و آموزش‌های عملی جهت دانش آموزان انجام می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش‌وپرورش و تکمیل رضایت‌نامه توسط والدین، روزانه 20 نفر از دانش آموزان با سرویس مرکز بهداشت این شهرستان به مرکز خدمات جامع سلامت دهان و دندان مراجعه می‌کنند، که توسط کاردان بهداشت دهان و دندان آموزش‌های تئوری و عملی بهداشت دهان و دندان به آن‌ها ارایه می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: دانش آموزان بعد از آموزش‌های لازم توسط دندان‌پزشک معاینه می‌شوند و پرونده دندانپزشکی جهت آنان تکمیل می‌گردد.

دکتر زکی زاده اضافه کرد: در صورت مشکل داشتن دندان هر یک از دانش آموزان، در وقت تعیین‌شده همراه والدین به مرکز مراجعه می‌کنند و خدماتی شامل عصب‌کشی دندان‌های شیری، پر کردن، کشیدن، جرم‌گیری و بروساژ و فلوراید تراپی برای آن‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: خدمات انجام‌شده در کلینیک دهان و دندان شامل معاینه 960 نفر، کشیدن دندان سیصد و 37 نفر، ترمیم دندان 57 نفر، جرم‌گیری جهت 72 نفر، عصب‌کشی دندان شیری جهت 18 نفر، فلوراید تراپی جهت 9 نفر و فیشورسیلانت جهت 19 نفر هست.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه اظهار داشت: در روزهای تعطیلات رسمی نوروز مرکز جامع سلامت دهان و دندان شهرستان گناوه نیز به‌صورت شیفت‌های کشیک خدماتی را جهت مردم عزیز ارایه می‌دهد، همچنین علاوه بر مرکز جامع خدمات دهان و دندان شهرستان، دندانپزشکی مرکز بندر ریگ و مرکز روستایی مال خلیفه‌ای نیز در روزهای تعطیل کشیک نوروزی می‌باشند.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.