رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه از جمع‌آوری بیش از چهار هزار و 900 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته در طی 35 روز از اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری بیش از چهار هزار و 900 کیلوگرم مواد غذایی فاسد
به گزارش خبرنگار گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر علی زکی زاده گفت: با حضور 15 نفر از بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه، طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف ارتقای امنیت و سلامت غذایی جامعه از اول اسفندماه سال 95 آغاز و تا 15 فروردین 1396 همچنان ادامه دارد.

وی افزود: از ابتدای طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون یکهزار و 199 مورد بازدید از کلیه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام‌شده است که تعداد 40 مورد از متخلفان به مراجع قانونی معرفی و 3 مرکز متخلف عرضه‌کننده مواد غذایی نیز تعطیل‌شده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه اظهار داشت: جهت شاغلین در مراکز و اماکن مذکور نیز چهارصد و 78 مورد کارت معاینه پزشکی صادر شده است و همچنین در این مدت تعداد 103 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی، 70 مورد نمونه‌برداری میکروبی آب و هزار و 324 مورد کلر سنجی از آب شرب نیز به‌عمل‌آمده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در همین راستا بازرسان بهداشت محیط این شبکه طی اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون مقدار چهار هزار و 938 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته را جمع‌آوری و معدوم کرده‌اند که در این‌ بین و در راستای ممانعت از فعالیت غیربهداشتی دست‌فروشان دوره‌گرد غذای گرم در سطح معابر و با همکاری واحد اجراییات شهرداری و نیروی انتظامی، تعداد 850 پرس غذا در 13 مرحله از این دست‌فروشان جمع‌آوری و معدوم شد.

وی تصریح کرد: در این‌ بین بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه به‌طور مستمر در ساعات اداری و غیر اداری بر بهداشت محیط کلیه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بخصوص سرویس‌های بهداشتی عمومی و محل‌های اسکان مسافران نوروزی نظارت کرده و پیگیری‌های لازم به‌منظور رفع نواقص بهداشتی مشاهده‌شده را انجام می‌دهند.

مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان گناوه نیز گفت: در این بازدیدها بکار بردن تجهیزات پرتابل توسط بازرسان بهداشت محیط ازجمله دماسنج دیجیتال، شوری سنج و روغن سنج، تشخیص تخلفات و پیگیری آن‌ها را برای بازرسان آسان‌تر از قبل کرده است.

مهندس حسن ذبیحی افزود: طرح بسیج سلامت نوروزی تا 15 فروردین سال جاری ادامه داشته و شهروندان و مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی می‌توانند شکایات خود را از طریق تلفن گویای 190 یا شماره 07733123566 عنوان نمایند.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.