مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از استقبال پرشور زائران و مسافران نوروزی از خیمه های معرفت در بقاع متبرکه استان خبر داد.

استقبال مسافران نوروزی از خیمه های معرفت در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام محمد کاروند گفت:طرح خیمههای معرفت تا 14 فروردینماه سال جاری در آستان امامزاد گان برپا است و محوریت برنامه های خیمه ها بر پایه رشد و تقویت ارزشهای دینی بنیان شده است.

وی با بیان اینکه خیمههای معرفت یکی از برنامههای فرهنگی و زیر مجموعه طرح آرامش بهاری است افزود: در قالب این طرح برنامه شاخص تحویل سال نو نیز در بقاع متبرکه شاخص استان همدان با شکوه خاصی برگزار شد.

مدیر کل اوقاف استان همدان خاطر نشان کرد: خیمه‌های معرفت در سطح 49 بقعه متبرکه سطح استان با حضور 50 مبلغ روحانی برگزار شده است .

وی گفت: طرح آرامش بهاری با تدارک برنامههای متنوع دینی و مذهبی در گروههای مختلف سنی کودک و نوجوان، جوانان و بزرگسال در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان برگزار شد.

مدیر کل اوقاف استان تصریح کرد: مبلغان بومی و اعزامی در غرفه مشاوره خانواده و پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی در دو بخش خواهران و برادران به زائران و مسافران نوروزی در این ایام ارائه خدمت کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین کاروند افزود: این طرح سراسری همزمان با سراسر كشور در امامزادگان شاخص استان همدان نیز برگزار شد كه تا پایان تعطیلات نوروزی نیز ادامه دارد.

وی اظهار داشت: مسافران نوروزی استان همدان اماكن متبرکه را در تعطیلات نوروزی زیارت كرده و از حال و هوای معنوی آن بهره مند شده اند و بنا بر آمار موجود از اول سال تاکنون 150 هزار نفر از بقاع متبرکه سطح استان بازدید کردند.

وی غبارروبی ، عطرافشانی ، اجرای آیین تحویل سال نو در كنار مرقد مطهر امامزاده ها ، توزیع اقلام فرهنگی و پذیرایی از زائران را از برنامه های این طرح در استان بیان كرد.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.