رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: کمیته‌ای برای بررسی تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی فعال شده است.

ثبت نام 92کاندیدای بالای 75سال در شوراهای استان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حمید ذکاء اسدی رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در نشست خبری امروز خود در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از ابتدای امر گفت: ستاد انتخابات استان کرمان از25اسفندماه فعالیت خود را آغازکرد.

وی افزود: از تاریخ 30 اسفندماه تا 6 فروردین 96 که ثبت نام ها انجام شد 17 هزار و80 نفر درانتخابات شوراهای شهر وروستای استان ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه شب گذشته تا ساعت 23در فرمانداری کرمان ثبت نام ها ادامه پیدا کرد اظهار کرد: از مجموع داوطلبان 2هزار و215نفر برای شورای شهرها و14هزار و865نفر داوطلبین شوراهای روستایی هستند.

ذکاءاسدی خاطرنشان کرد: 15هزار و 240 داوطلب مرد و1هزار و840داوطلب زن برای عضویت در شوراها ثبت نام کردند. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به ثبت نام تمام اعضای شورای شهر فعلی کرمان در این دوره از انتخابات گفت: ازنکات جالب ثبت نام های سنی دراین دوره از انتخابات حضور 92کاندیدای بالای 75سال بود. 

وی اظهار کرد: 84نفر افراد تحصیلات حوزوی، 86نفر دکترا، 813نفر فوق لیسانس، 3هزار و126نفر کارشناسی ،1هزار و71نفر فوق دیپلم ،2هزار و978نفر دیپلم و8هزار و932نفر در حد خواندن ونوشتن بودند.

ذکاءاسدی با اشاره به اینکه تا 16فروردین بررسی سوابق داوطلبان و معرفی اسامی به مراجع چهارگانه قانونی را داریم افزود: 18تا20اردیبهشت انتشاراسامی تایید شده شوراها را خواهیم داشت وتبلیغات شوراها از21تا27اردیبهشت خواهد بود.

وی ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری را از22فروردین ذکر کرد وگفت:تبلیغات ریاست جمهوری نیز 20روزه واز 8تا 27اردیبهشت خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به رشد 7درصدی ثبت نام در انتخابات شوراها در استان اظهار کرد:خوشبختانه با هماهنگی خوبی که بین اعضای ستاد و هیئت نظارت برانتخابات استان بود تا این مرحله از کار را بدون حاشیه وآرام سپری کردیم.

ذکا اسدی خاطرنشان کرد: میانگین حضور مردم کرمان در انتخابات سال 92از میانگین کشور بالاتر بود که نشان از رشد عقلانیت سیاسی مردم ما دارد ورسانه ها وظیفه سنگینی درآگاهی بخشی به مردم وتشخیص انتخاب درست ومفید برای شهر وروستا را دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان تصریح کرد: امیدواریم با اقدامات توسعه ای که در سال جدید خواهیم داشت باز هم پیشتاز توسعه ورشد در کشور باشیم.

ذکااسدی ابراز کرد: دلگرمی وپشتیبانی های اصحاب رسانه در کرمان کمک زیادی به تیم دولت کرده است، ودر این شرایط فعلی انتخابات وظیفه سنگینی بردوش خبرنگاران است و نباید مردم را ناامید کرده و بدانیم با هماهنگی ومدیریت جهادی خوبی که مدیریت استان دارد در سال 96نیز درتوسعه وپیشرفت در کشور نمونه خواهیم بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با تاکید برامنیت پایدار موجود در استان گفت: مطمئنا حتی خبرنگارانی که انتقادهای تندی به دولت وتیم کاری در استان دارند دلسوزانه کار کرده وشخصا اعتقاد ندارم که مغرضانه و برخلاف توسعه انتقادی داشته اند.

ذکا اسدی تصریح کرد:مجموعه دولت نیز بی طرفی خود را در این انتخابات اعلام کرده ودر قالب کمیته ای فعالیت های مجازی را نیز رصد کرده با خاطیان در این بخش نیزبرخورد می کنیم.

وی با بیان اینکه طرح های اطلاعاتی وامنیتی برای برگزاری انتخابات در استان در دست اجرا است افزود: با کمک شما رسانه ها قصد داریم امانت مردم را حفظ کرده و از امروز آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی سالم وپرشور را داریم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: برای حضور در شوراهای روستایی نیاز به 8هزار و552نفر داریم که داوطلبان عضویت در شوراهای روستایی 14هزارنفر است که آمار خوبی است ونزدیک به دو برابر آمار افراد مورد نیاز است.

ذکاء اسدی گفت: بعضا برخی روستاها در سرشماری جمعیت غیرواقعی اعلام کرده اند ویا برخی شهرها که انتظار می رفت جمعیت بیشتری داشته باشد جمعیت شان در روستاهای اطراف توزیع شده که این مسائل توسط وزارت کشور بررسی می شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.