رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: 35 تن انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، توسط بازرسان بهداشت محیط معدوم شد.

 معدوم کردن35 تن مواد غذایی فاسد در جنوب کرمانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت محمدرضا محمدی با بیان اینکه بیش از چهار هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در جنوب کرمان مورد بازدید قرار گرفته است افزود: 19 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد متخلف در این شهرستان پلمب و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند تا 15 فروردین هر سال به مدت 45 روز اجرا می شود و بازرسان بهداشت محیط در قالب اکیپ های نظارتی روزانه و کشیک ثابت از ساعت هشت تا 20 با هدف ارتقاء امنیت و سلامت غذایی جامعه در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در طرح بسیج سلامت نوروزی 16 اکیپ با 58 نیرو در جنوب کرمان فعالیت می کنند اظهار کرد: 168 بازدید بازرسان بهداشت از سامانه های آبرسانی در شهرستان های جنوب کرمان در این طرح انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز تهیه، تولید، فروش و نگهداری مواد غذایی در تمام ساعات شبانه روز با سامانه بهداشت 190 تماس بگیرند و موارد تخلف را با کارشناسان این سامانه در میان بگذارند.

وی گفت: 6 کمپ نوروزی در جنوب کرمان به مسافران خدمات سلامت ارائه می کند و در این کمپ ها بروشور اطلاع رسانی شامل پیام های هشدار دهنده در زمینه سلامت و خدمات سلامت (تست قند، فشار خون) به میهمانان نوروزی ارائه می شود.

وی افزود: شمار مراجعان به کمپ های سلامت نوروزی جنوب کرمان که توسط مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی راه اندازیی شده 372 نفر بوده که سه نفر از این افراد به بیمارستان منتقل و بقیه در محل درمان شده اند و علت بیشتر مراجعات بیماری‌ های قلبی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: 31 اکیپ مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌ های پزشکی جنوب کرمان در ایام نوروز به مردم خدمات رسانی می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.