همزمان با ایام نوروز طرح بسیج سلامت نوروزی در کرمان آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ علی اکبر حقدوست ، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی در کرمان از اول اسفند‌ جاری آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در جهت ارتقای سلامت شهروندان و مسافران نوروزی اجرایی می‌شود افزود : پیشگیری از بیماری‌های انتقالی از طریق آب و غذا از دیگر اهداف اجرای این طرح در ایام نوروز است.

حقدوست با بیان اینکه در این طرح از اماکن عمومی مثل مهمانسراها، هتل‌ها، پارک‌ها و اسکان موقت نوروزی بازدید می‌شود، خاطر نشان کرد: سرویس‌های بهداشتی، جایگاه‌های سوخت، رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی بررسی و در جهت بهداشتی شدن آنها اقداماتی به عمل می‌آید.

وی با معرفی سامانه 190 برای طرح شکایات مردمی از بهداشت عمومی جامعه تصریح کرد: با اعلام شکایات مردمی از بهداشت محیط از طریق این سامانه بلافاصله بازرسان به محل مذکور اعزام می‌شوند.

حقدوست با اشاره به اینکه 15 اسفند‌ماه جاری مانور بسیج سلامت نوروزی در کرمان برگزار می‌شود یادآورشد: این مانور همزمان با سراسر کشور در کرمان نیز برگزار می‌شود و به نوعی آمادگی هر چه بیشتر برای ایام نوروز است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار