جانشین پلیس آگاهی نیروی انتظامی از تسهيل رسيدگی پرونده سرقت از مسافران نوروزی در استان های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار مسعود منفرد جانشین پلیس آگاهی نیروی انتظامی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنين فرا رسيدن بهار طبیعت، اظهار داشت: شهروندان قبل از آن که در تدارک يک مسافرت لذت بخش باشند بايد به امنيت اموال، منزل و ايمنی خودروی خود نیز توجه و دقت لازم را داشته باشند.

وی افزود: از آنجا كه هر ساله در ايام تعطيلات نوروز بر ميزان سفرها افزوده شده و احتمال اينكه مسافران اموال و اشيا با ارزش خود را جهت استفاده و يا اطمينان از امن بودن محل نگهداری، آن را به همراه خود دارند متاسفانه اين امر شرايط را برای سوء استفاده سارقان فراهم می کند.

سردار منفرد تصریح کرد: اغلب موارد این سارقان در اطراف محل استراحت و اقامت مسافران کمین کرده تا با سوء استفاده از سهل انگاری آنان اقدام به سرقت اموال آن ها کنند.

وی اضافه کرد: از طرفی در مواقعی که از مسافران سرقتی انجام می شود عدم آشنايي مالباختگان با موقعيت جغرافیایی وقوع جرم و همچنين عدم امکان حضور طولانی مدت جهت پيگيری شکايت و پرونده خود در استان مقصد با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند.

این مقام بلند پایه آگاهی با اشاره به دستورالعمل تسهیل رسیدگی به پرونده سرقت از مسافران به استان های سراسر کشور، افزود: به جهت اهمیت این موضوع در راستای جلوگيری از سرگردانی مسافران و ايجاد بسترهای لازم، مالباختگان پس از تشکیل پرونده در محل وقوع سرقت می توانند ادامه خدمات انتظامی و قضایی خود را از استان محل سکونت خود پیگیری کنند.

جانشین پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه پلیس موظف به تشکیل پرونده مسافران مالباخته نوروزی است، تصریح کرد: ارجاع پرونده به محل سکونت مالباخته حداکثر ظرف 24 ساعت توسط ماموران به اداره های مبارزه با سرقت استان ها باعث تسریع و تسهیل این خدمات به مسافران می شود.

وی با بیان اینکه در پیگیری پرونده نیاز به حضور مالباخته در محل وقوع جرم نیست، خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی محل سکونت مالباخته نیز با دریافت گزارش سرقت ارسالی از استان محل وقوع، ضمن در دستور کار قرار دادن موضوع و پیگیری های لازم جهت کشف اموال مسروقه در صورت شناسایی سارق، شاکی را مطلع می کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس آگاهی تلاش دارد با انجام این خدمات، مسافران بتوانند بدون دغدغه و با اطمینان سفر خود را ادامه دهند و همچنین مالباخته در کمترین زمان بتواند نتیجه مطلوبی را حاصل کند.

سردار منفرد، به رعایت شهروندان به توصيه های پلیس تاکید کرد و گفت: هر اندازه که هموطنان به نکات پيشگيرانه دقت و توجه داشته باشند مجرمان را در رسيدن به اهداف و خواسته های شومشان ناکام خواهند گذاشت.

جانشین پلیس آگاهی ناجا با تاکید بر حضور فعال و خدمات کارکنان پلیس آگاهی در ایام نوروز، گفت: تکریم ارباب رجوع و خوش رفتاري با شهروندان از الزامات این پلیس است اما این مهم در ایام خاص جهت جلب اعتماد و رضایت مندی هموطنان تشدید خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار