رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تنکابن گفت: طرح آرامش بهاری در 12 بقعه متبرکه این شهرستان طی ایام نوروز 96 اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام رسول علیخانی افزود: با توجه به تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در 12 بقعه متبرکه تنکابن، گفت: در هشت بقعه متبرکه برنامه‌های شاخص داریم و امروز در جواز بقعه متبرکه سیدحسین پلتکله و همچنین با غبارروبی مزار شهدای گمنام این طرج اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن با اعلام اینکه در حال حاضر بقاع متبرکه شهرستان آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی دارند، افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی و توجیهی و برنامه تحویل سال را در بقاع متبرکه داریم.

علیخانی به برگزاری طرح خیمه‌های معرفت در جوار برخی از بقاع متبرکه شهرستان تنکابن اشاره کرد و گفت: ایستگاه همه واقف باشیم، اتاق مشاوره و حضور در تریبون نماز جمعه برای تشریح طرح آرامش بهاری در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: طی ایام نوروزی 20 زائرسرا و سوئیت در امام‌زاده سیدحسین(ع) شیرود تنکابن در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تنکابن افزود: امام‌زاده سیدحسین(ع) شیرود، امام‌زاده سیدحسین پلتکله، امام‌زاده شیرعلی و امام‌زاده سید قوام‌الدین کبودکلایی از جمله بقاع متبرکه شاخص برای پذیرایی از مسافران نوروزی معرفی شدند.

علیخانی گفت: سوئیت و زائرسراهای امام‌زاده سیدحسین(ع) شیرود در اختیار زائران قرار می‌گیرد و در صورت افزایش تعداد مسافران صحن بقعه متبرکه سید حسین پلپ‌کله آماده پذیرایی از افراد است.

وی با بیان اینکه تمامی مساجد بین راهی تنکابن طی ایام نوروزی باز است، افزود: بیش از 10 مسجد در طول این ایام فعال است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن با تأکید بر اینکه بقاع متبرکه فضای بسیار خوب و مناسبی برا خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی است، گفت: برای حضور مسافران باید تمهیدات امنیتی و نظارتی اندیشیده شود ولی خود به خود با حضور افراد در بقاع متبرکه برخی معضلات فرهنگی از بین می‌رود و به فضا معنویت می‌بخشد که نیازی به نظارت نیست.

علیخانی افزود: همچنین برخی بقاع متبرکه در کنار جاذبه‌های طبیعی واقع شده که علاوه بر معنویت از زیبایی آن نمی‌توان گذشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار