سال جدید 12 میلیارد تومان برای مالچ پاشی در 2000 هکتار عرصه بیابانی به استان کرمان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، جلالی، رییس سازمان مراتع و جنگل های کشور در جلسه بررسی وضعیت ریزگردهای استان کرمان با اشاره به اینکه بعد از خوزستان، کرمان مهمترین کانون گرد و غبار در کشور است، گفت: سال 96 اقدامات موثری در خصوص مقابله با ریز گردها انجام می گیرد.

جلالی افزود: هر اقدامی که در راستای بیابان زدایی و تثبیت شن روان باشد انجام و در زمان مناسب نهال کاشی را انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه در کشور بایستی 7.5 میلیون هکتار مالچ و نهال کاشی صورت بگیرد تا از گزند ریز گردها در امان باشیم ،گفت :اقدامات در مقابله با بیابان زدایی در کشور که
20 درصد قبل از انقلاب و 80 درصد بعد از انقلاب صورت گرفته و در مجموع 2 میلیون و 400 هزار هکتار جنگل کاری انجام شده است.

وی در خصوص مشکلات مالی این سازمان گفت: این قضیه ملموس است که 25 درصد کانون های بحران در استان کرمان است و بعد از خوزستان که 750 هزار کانون تولید گرد و غبار دارد، کرمان در اولویت قرار گیری اعتبارات قرار دارد.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر اینکه، از سال 80 تاکنون یک میلیون هکتار تالاب در کشورخشک شده است و این در حالی است که ما در بهترین شرایط و در بزرگترین طرح های سالانه 7 تا 8 هزار هکتار مالچ و نهال کاری انجام داده ایم، افزود: در کرمان هم دود خشک شدن تالاب ها به چشم مردم می رود.

وی افزود :در سال 96 مجموع 100 میلیون دلار برای خرید مالچ نفتی و مقابله با گرد و غبار و ریزگردها اختصاص یافته و نسبت به سال گذشته بهتر بوده است.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار