فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: امروز جنگ خانه به خانه جای جنگ رو در رو را گرفته و دشمنان به دنبال تاثیرگذاری بر افکار و ذهن مردم و به ویژه جوانان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سردار بهمن ریحانی گفت: در فضای غبارآلودی که جبهه استکبار و دشمنان خارجی و داخلی رقم زده‌اند، تا زمانی توان ماندن خواهیم داشت که بر اصول و ارزش های اسلام و انقلاب پایبند باش که برای ادامه این مسیر پرتلاطم به خانواده‌های شهدا به عنوان چشم و چراغ و لنگرگاه خوب نظام نیاز است.


ریحانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) خانواده‌های شهدا را چشم و چراغ نظام می‌دانستند، یادآوری کرد: این تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که همواره بر اساس حکمت و تفکر پیامبرگونه سخن می‌گفت، نشان از جایگاه و نقش خانواده‌های شهدا در نظام و موفقیت‌های آن دارد.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه خانواده‌های شهدا را بستر و محور بصیرت افزایی و روشنگری، خودباری، نترسیدن و نهراسیدن از دشمنان برشمرد و افزود :خانواده‌های شهدا باید با تمام وجود از رسوخ فرهنگ غیرارزشی در کشور جلوگیری کنند.

 ریحانی در ادامه با بیان اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران واژه‌هایی مثل شهادت، ایثار، شهادت‌طلبی و... واژه های ناآشنایی بودند، اظهار کرد: این واژه‌ها و واژه‌های دیگری مثل خداباوری، خودباوری و... بسترهای فرهنگی ارزشی هستند که به برکت پیروزی انقلاب و وجود شهدا شکل گرفته‌اند.

ریحانی بزرگترین عامل ثروت، قدرت و محور اقتدار ملی را "مردم" عنوان و تصریح کرد: با وجود تمام پیشرفتهای علمی و صنعتی و نظامی، محور قدرت نظام حضور در صحنه مردم مومن و ولایی ایران اسلامی در مقاطع حساس است.
 
فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در ادامه از دفاع مقدس و جبهه مقاومت به عنوان دو بستر ارزشمند و گنجینه تمام ناشدنی یاد و تصریح کرد: تاکنون نتوانسته‌ایم از این دو گنجینه ارزشمند به اندازه نیاز خود استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در فضای پیچیده فرهنگی آلوده به نفاق، افزود:  امروز دوجبهه که تغییر افکار و رفتار ما را در برنامه دارند در مقابل نظام صف کشیده‌اند و این همه به این دلیل است که دشمنان تحمل فروریختن خود در برابر هیمنه جهان اسلام را ندارند.
 
ریحانی در ادامه از تهدیدها و تحریم‌های دشمنان به عنوان جبهه اول یاد و با تاکید بر اینکه تهدیدها، تحریم‌ها و تمامی راهبردهای دشمنان اسلام و انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران با شکست مواجه شده‌،بیان کرد: اگر محکم بر آرمان‌ها و اصول خود بمانیم پیروزی های بسیار بزرگ خارج از تصور برای ما و شکست‌های بزرگ برای دشمنان را نظاره‌گر خواهیم بود.

وی تاکید کرد: امروز در بدترین شرایط تحریم ها و تهدیدها، ایران اسلام جزو کشورهای پیشرفته دنیا محسوب می‌شود و این در حالیست که در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مجبور بودیم برای عوض کردن کلید و پریز و یک لامپ وابسته به بیگانگان باشیم.

ریحانی افزود: بر اساس یکی از معتبرترین منابع دنیا، رشد علمی کشور از سال 2003 تاکنون 18 برابر شده  که از جهت سرعت رشد علمی رتبه اول را در منطقه و رتبه یازدهم را در دنیا داریم.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.