پذیرش اولین دانشجویان دکترای رشته علوم قرآن و حدیث در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز مهر 96 (نیمسال اول 96-97) آغاز خواهد شد.

آغاز پذیرش نخستین دانشجویان دکتری علوم قرآنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ دکتر قاسم بستانی، مدیرگروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهیدچمران اهواز با اشاره به راه اندازی مقطع تحصیلی دکتری در رشته علوم قرآن و حدیث در این دانشکده اظهار کرد: براساس درخواست و پیگیری های چندساله مسئولان دانشکده وزارت علوم با راه اندازی رشته علوم قرآن و حدیث در قطع دکتری موافقت کرد.

وی با بیان اینکه براساس این موافقت دانشگاه از مهرماه ۹۶-۹۷ اقدام به پذیرش دانشجوی دکتری در رشته علوم قرآن و حدیث خواهد کرد، بیان داشت: در حال حاضر این پذیرش دانشجو تنها در بخش روزانه است، از سوی دانشکده برای پذیرش دانشجو تعداد ۵ نفر اعلام ظرفیت شده است و ممکن است که طبق شرایط پذیرش و مصاحبه این تعداد به ۶ یا ۷ نفر برسد.

بستانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پذیرش دانشجو در این مقطع فقط در گرایش عمومی علوم قرآن و حدیث صورت می گیرد.

مدیرگروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهیدچمران اهواز بیان داشت: برای راه اندازی دکتری رشته علوم قرآن و حدیث نیاز به داشتن مرتبه علمی خاصی برای استادان بود که در حال حاضر من دانشیار هستم و اقدامات ارتقا رتبه به مرتبه علمی استادی در حال انجام است و 2 مدرس دیگر این رشته در دانشکده هم دارای مرتبه دانشیاری هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهیدچمران اهواز در پاسخ به این پرسش که پردیس دانشگاه چمران هم می تواند پذیرش دانشجوی دکتری در این رشته باشد، اذعان کرد: پردیس دانشگاهی باید با خود در این زمینه درخواست دهند.
 
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.