نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: در انتخابات هر عملی را که می‌خواهیم انجام دهیم باید اول رضایت خدا را در نظر بگیریم نه اینکه بخواهیم نظر کاندیدای مورد نظر خود را در نظر داشته باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد  امروز در همایش «انتخابات 96، مشارکت همگانی، وحدت و همدلی، امنیت پایدار» اظهار کرد: امیدواریم انتخابات پیش رو همچون دیگر انتخابات‌ها باعث آبروی انقلاب و اسلام باشد.

وی افزود: در 38 سال گذشته به طور میانگین هر سال یک انتخابات در جمهوری اسلامی وجود داشته است که با انتخاباتی که در دنیا برگزار می‌شود قابل مقایسه نیست؛ انتخابات 88 نیز خوب برگزار شد اما دیگران قدرشناسی نکردند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی مرکب از دو جزء «جمهور» و «اسلامی» است و بدین معناست که حکومتی با اکثریت آرای مردم و با قانون اسلامی اداره می‌شود، تصریح کرد: در انگلستان اگر مردم به یک کار خلاف رأی دادند همان کار تبدیل به قانون می‌شود ولی در حکومت جمهوری اسلامی این‌گونه نیست و قانونی برخلاف اسلام تصویب نخواهد شد.

طباطبایی‌نژاد در ادامه عنوان داشت: حکومت ما حکومتی اسلامی همراه با مردمی مسلمان است بنابراین باید در همه امور قوانین اسلامی رعایت شود؛ اگر در حزبی باشیم و بدانیم کاندیدای ما به درد نمی‌خورد خلاف شرع است که به او رأی بدهیم.

وی در رابطه با نحوه تبلیغ نامزدهای انتخاباتی گفت: در زمینه تبلیغات باید دین را به کار ببریم چراکه عمل او را خدا می‌بیند و مؤمنان نیز نظاره‌گر او هستند؛ مردم پاسخ خلاف‌کاری مسؤولان را خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: در انتخابات راست بگویید و در کار خود راستگو باشید؛ اسلام می‌گوید به هیچ‌ عنوان هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و در انتخابات نیز نباید از کسی حمایت کرد که مواضعش با اسلام منافات دارد.

وی با اشاره به کشتار مردم یمن به دست حکومت عربستان سعودی متذکر شد: این کشتار به این دلیل است که به آن‌ها دستور داده‌اند و از ترس اینکه حکومتشان متزلزل نشود دست به کشتار مردم می‌زنند.

طباطبایی‌نژاد بیان داشت: در انتخابات هر عملی را که می‌خواهیم انجام دهیم باید اول رضایت خدا را در نظر بگیریم نه اینکه بخواهیم نظر کاندیدای مورد نظر خود را در نظر داشته باشیم.

وی با رد هر نوع تخریب و بدگویی انتخاباتی اضافه کرد: بدگویی نسبت به کاندیدای مخالف حرام است و به هیچ عنوان جایز نیست، باید از این امر خطرناک دوری کنیم چرا که براساس تعالیم دینی و اسلامی نباید آبروی مؤمنی ریخته شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تأکید کرد: دست‌اندرکاران و کسانی که مسؤولان انتخابات هستند نباید در جلسات خصوصی کاندیدای خاص شرکت کنند و خلاف قانون اسلامی عمل کنند چرا که در غیر این صورت خدا نیز از آنان راضی نخواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: نشست و برخاست‌های سری مسؤولان برگزاری انتخابات هم جایز نیست، کارگزاران کشور ما نباید مورد اتهام مردم باشد؛ امیدوارم در انتخابات آتی نیز سربلند بیرون آییم تا مثل گذشته الگویی برای همگان باشیم.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.