ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از طرح ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی برای حمله به بزرگ ترین بندر در یمن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری النشره ؛ سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از طرح ائتلاف متجاوز به یمن برای حمله به بزرگترین بندر در یمن گفت: حمله به این بندر باعث قطع ارسال کمک های بشردوستانه به صنعا پایتخت یمن خواهد شد.

ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از طرح ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی برای حمله به بزرگ ترین بندر در یمن ابراز نگرانی کرد و گفت: حمله به این بندر باعث قطع ارسال کمک های بشردوستانه به صنعا پایتخت یمن خواهد شد.

زاخارووا گفت: جنگ و درگیری در این منطقه نه تنها به فرار سکنه این منطقه منجر می شود بلکه ارسال کمک های غذایی و بشردوستانه به پایتخت نیز قطع خواهد شد و این وضع پیامدهای بدی به همراه خواهد داشت که نیازی به سخن گفتن ندارد.

وی بیان داشت: این هرج و مرج به سود گروه های تروریستی القاعده و داعش است که در شماری از مناطق یمن و مشخصا در جنوب این کشور حضور دارند و چنین وضعی، مشکلات انسانی را در یمن پیچیده تر خواهد کرد.

ماریا زاخارووا افزود: به دلیل اقدامات و درگیری های خصمانه اوضاع انسانی در یمن هر روز فاجعه بارتر می شود و فرستاده ویژه امور بشردوستانه سازمان ملل به یمن در دهم ماه مارس به این مسئله اشاره کرده و گفته است اوضاع یمن بزرگ ترین بحران انسانی در جهان است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: کشورهای غربی توجهی به اوضاع یمن ندارند و بر مسئله سوریه متمرکز شده اند و ما خواهان توقف فوری هرگونه عملیات نظامی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما عمیقا به این مسئله باور داریم که از طریق نظامی نمی توان بحران را در یمن حل و فصل کرد و باید دو طرف بحران در یمن با کمک فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن مذاکرات خود را از سرگیرند و آتش بس در این کشور برقرار و بحران از طریق راه های سیاسی حل و فصل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار