معاون صدا و برخی از مدیران شبکه‌ها، برنامه‌های نوروزی شبکه‌های رادیویی را تشریح کردند.

تشریح ویژه‌برنامه‌های نوروزی رادیو با حضور معاونت صدای رسانه ملی
به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از اعلام ویژه برنامه‌های سیما توسط مرتضی میرباقری معاونت سیما، صبح امروز نسرین آبروانی در نشستی با حضور مدیران شبکه های رادیویی و همچنین اهالی رسانه از ویژه برنامه‌های رادیویی در نوروز 96 خبر داد.
 
نسرین آبروانی که جایگزین محمد صوفی شده است، برای اولین بار در یک نشست خبری در حضور خبرنگاران حاضر شده است. در این مراسم مدیران هر شبکه رادیویی با مرور برنامه‌های سالیانه خود، عملکردی از مجموعه فعالیت‌های سال 95 خود بیان کرده و به چشم انداز شبکه های رادیویی در سال 1396 اشاره می‌کنند.
 
در ابتدای این مراسم آبروانی معاونت صدا ضمن عرض سلام و تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: با توجه به عملکرد همکارانم ارزیابی مثبتی از تلاش همکارانم در سال 95 دارم و تمام اهالی رادیو توانستند در این سال موجب رضایت مخاطبان شوند.

وی در ادامه با اشاره به همه‌گیر شدن رسانه های فضای مجازی، در خصوص افزایش مخاطبان رادیو عنوان کرد: همانگونه که مطلع هستید شبکه های رادیویی توانسته‌اند با ارائه محتوا و تولیدات خود موجب افزایش 4 درصدی مخاطبان رادیو شوند.

معاونت صدای سازمان جمهوری اسلامی ایران، پیرامون تولیدات برنامه‌های نوروزی بیان کرد: ما در نوروز به تعداد 2606 برنامه با رویکرد پرداختن به آداب و رسوم، گردشگری، طبیعت‌گردی، نوروزخوانی، سال نو، یاد شهدای گرانقدر، دید و بازدید و همچنین چگونگی برگزاری سال تحویل و آیین ایرانیان را خواهیم داشت.

آبروانی در پایان افزود: همچنین در بخش رادیو بهاران که کار خود را از 14 اسفند ماه آغاز کرده است، تا پایان فروردین به پوشش اردوهای راهیان نور خواهیم پرداخت.
 
پس از بیان گزارش عملکرد مدیران شبکه رادیویی، آبروانی در تکمیل عملکرد مدیران خود اظهار داشت: بلافاصه بعد از اینکه مقام معظم رهبری شعار سال را بیان کنند، همه شبکه‌های رادیویی در کنار ویژه برنامه های نوروزی خود مبسوط به شعار سال خواهند پرداخت. 

وی در ادامه با اشاره به حضور موثر فعالان رادیو در فضای مجازی خاطرنشان کرد: فضای مجازی به مرور مرزهای خاکی را خود به خود کنار می‌زند. معتقد هستم که مرزها باورهایی است که در ذهن‌ها حک می‌شود و احساس می‌کنم هر کس که بتواند این فضا را بیشتر اشغال کند، موفق‌تر است. همانطور که مقام معظم رهبری هشدار و بیدارباش دادند، تمام همکاران من بیشترین اولویت خود را به بهره‌گیری درست از فضای مجازی اختصاص داده اند.
 
آبروانی در خصوص تولیدات رادیو برای خارج از کشور و بیرون از مرزها بیان کرد: هموطنان در کشورهای دیگر، هم اکنون از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و دستگاه ست تاپ باکس و اپلیکیشن رادیو می توانند برنامه‌ها را دریافت کنند.

وی در ادامه با ابراز امیدواری درخصوص بودجه سال 96 بیان کرد: همانطور که در ابتدای جلسه گفتم، به کمبود بودجه اذعان داریم و حق می‌دهیم به کسانی که گلایه‌مند باشند، اما امیدوارم در سال 96 گشایشی فراهم شود. ما تمام سعی خود را می کنیم تا در حد امکانات و به اقتضای بودجه‌ای که به ما می دهند، اتفاقی خوب را رقم بزنیم.
 
آبروانی در ادامه این نشست درباره بخش‌های رادیو نما و رادیو تصویری گفت: رادیو نما در حال حاضر به روی دستگاه‌های دیجیتال و به اصطلاح ست تاپ باکس است؛ اما در خصوص رادیو تصویری باید بگویم که چند شبکه رادیویی از جمله رادیو ورزش، در بستر وب همکاری خود در این زمینه را آغاز کرده‌اند.
 
در پایان این جلسه معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران در غیاب سه شبکه رادیویی معارف، قرآن و گفتگو درباره ویژه‌برنامه‌های نوروزی و سال تحویل این شبکه‌ها توضیح داد: رادیو معارف در لحظه سال تحویل با ویژه برنامه «آیه‌های بهاری» به موضوع شناخت آفرینش و آیات قرآنی می‌پردازد و رادیو قرآن هم در ایام نوروز متناسب با بهار پخش آیاتی را پیرامون رویش بهار و ...  در نظر گرفته است. همچنین در رادیو گفتگو برنامه «در آینه اقوام» از ساعت 9:30 دقیقه درخصوص مردم شناسی و «برنامه صد سال به این سالها» هر روز ساعت 17 در قالب جنگ نوروزی به روی آنتن خواهند رفت. 
 
پس از صحبت‌های اولیه آبروانی معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، صادق رحمانیان مدیر رادیو فرهنگ و صبا از ویژه برنامه‌های نوروزی خود خبر داد و گفت: شبکه رادیو فرهنگ با نگاهی تخصصی برنامه‌هایی را در ایام نوروز برای همه مردم با رویکرد و محوریت روزهای بهار در نظر گرفته است.  

وی عنوان کرد: رادیو فرهنگ رنگین کمانی از برنامه‌ها خواهد بود که به آداب و رسوم و اعتقادات فرهنگ نوروزی می پردازد.  

رحمانیان ادامه داد: تلاش ما این است که با بیشتر کردن تعامل خود با مخاطبان فضایی را در اختیارشان قرار بدهیم که برنامه‌ای را خود تهیه ایجاد کنند. رادیو فرهنگ روزانه 10 ساعت برنامه نوروزی در دستور کار خود قرار داده است.  

رحمانیان درباره چیدمان نوروزی رادیو صبا گفت: 16 ساعت پخش نوروزی را با مجموعه برنامه‌هایی که شامل ترانه،  مسابقه و برنامه‌های طنز می‌شود، خواهیم داشت.

علی سیفی مدیر شبکه رادیو جوان دیگر مدیری بود که از عملکرد نوروزی خود در سال 96 خبر داد و اظهار داشت: رادیو جوان در دو بخش برنامه های تولیدی و زنده در حال آماده سازی ویژه‌های نوروز است و دیگر برنامه های روتین این شبکه با رویکرد نوروز و جشن بهار به کار خود ادامه می دهند.  رادیو جوان با برنامه های کاوشگر، عید من،  چهارسو، موج جوانی، محوطه آفساید، اینجا شب نیست و یک سین رو بچین مهمان شنوندگان خواهد شد.
 
سعید معدن‌کن مدیر شبکه رادیویی تهران نیز پس از گزارش نوروزی مدیر شبکه جوان، به دستاوردهای سال گذشته شبکه تهران اشاره کرد و اظهار داشت: شبکه رادیویی تهران از 27 اسفند با برنامه صدای پایتخت کار خود را آغاز می‌کند و برای لحظات سال تحویل با برنامه «صدای پای بهار» از ساعت 12:30 سی ام اسفندماه مهمان شنوندگان می شود.  

در ادامه طالبی یکی از مدیران شبکه رادیویی ایران در غیاب احمدپور مدیر این شبکه گزارشی از هفده هزار و پانصد و نود دقیقه برنامه نوروزی داد و گفت: شبکه رادیویی ایران در مراسم تحویل سال میزبان علی زندوکیلی است تا دعای تحویل سال را با صدای این هنرمند در برنامه «یه ذره از زمستون یه عالمه از بهار» زمزمه کنیم.  

وی ادامه داد: پس از تعامل خوب مخاطبان در مسابقه یک دو صدا،  حالا برنامه‌ای با همت خود مخاطبان تهیه و تولید شده است و مهدی ساعی تهیه کننده این شبکه به روی آن نظارت دارد.  این برنامه هر روز ساعت 9 صبح به روی آنتن خواهد رفت. همچین رادیو ایران برنامه‌هایی مانند 5 دری، چرتکه، نیکمت داغ، رادیو لبخند، پلاک 8 و برنامه خنداخند را برای نوروز 96 در نظر گرفته است.
 
صدیقه اعتمادسعید مدیر رادیو سلامت در این نشست به برنامه های این شبکه گفت: «سین مثل سلامت» از ساعت ۱۰ صبح ویژه برنامه سال نو پخش می شود و همچنین دو ویژه برنامه زنده «پا به پای بهار» و «سمت بهار» با محتوای مهارت‌های ارتباطی زندگی روی آنتن می رود.

حمید قاسمی مدیر رادیو ورزش نیز در سخنانی گفت: «یک نفس بهاری» هر روز ساعت ۶ صبح از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین روی آنتن می رود. یک مسابقه نوروزی هم با رویکرد سرگرمی و آموزش داریم. «پنجره‌ای رو به نوروز»، «ورزش تعطیل نیست»، «چهره‌ها» دیگر برنامه های ما هستند.

محمدرضا قربانی مدیر رادیو نمایش با اشاره به تولیدات اداره کل مرکز هنرهای نمایشی عنوان کرد: ۱۸ عنوان نمایش برای پخش در نوروز در نظر گرفته شده که از میان آنها هشت اثر در سال های قبل تولید شده است.
حمید رضا مقدسی مدیر شبکه رادیویی پیام، با توجه به ساختار و محوریت این شبکه رادیویی عنوان کرد: رادیو پیام  در ایام نوروز با پخش و اطلاع رسانی خبری در بخش های مختلف ترافیکی، گردشگری، فوریتهای امداد رسانی و توصیه های ترافیکی، امدادی و بهداشتی در خدمت مردم خواهد بود.

اکبر رضایی مدیر رادیو اقتصاد نیز با اشاره به برنامه‌ها و محوریت اصلی این شبکه اظهار داشت: دو برنامه زنده «سین مثل سکه» و «اقتصاد به وقت بهار» محتوای اقتصادی مورد نظر را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد که شامل اطلاع‌رسانی درباره اخبار و فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، همچنین «اقتصاد حوالی فرهنگ» و «کار و نوا» از دیگر برنامه‌های ما هستند.

در ادامه این نشست مهدی شاملو مدیر تولید چند رسانه‌ای معاونت صدا توضیح داد: معاونت صدا از مدتی پیش قصد داشت در فضای مجازی حضوری جدی داشته باشد، اکنون حدود ۴۰ میلیون نفر از مردم روی گوشی‌های هوشمند خود به فضای رادیو دسترسی دارند.

وی در پایان اظهار داشت: طبق آماری که ما داشته‌ایم، سال گذشته در لحظه تحویل سال آمار مراجعه مردم در فضای مجازی به رادیو تا هفت برابر افزایش یافته است.



انتهای پیام/

 

 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.