معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: همایش بانوان خیر برای نخستین بار امروز در استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی افزود: در حال‌ حاضر 572 نفر در استان اردبیل محکوم مالی غیرعمد هستند که آزادسازی آنها نیازمند حرکتی جمعی و انسانی از سوی تک تک افراد به عنوان عضوی از جامعه اسلامی است که به همین منظور امروز نخستین همایش بانوان خیر در استان اردبیل با هدف ترویج امر آزادسازی و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و ترویج این امر مهم در بین بانوان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بانوان به دلیل برخورداری از حس عاطفی و نیز حس قوی انسان‌دوستی می‌توانند گزینه مناسبی در مواجهه با زندانیان جرایم غیرعمد و آزادسازی آنها باشند، گفت: ما برنامه‌ریزی کردیم تا برای نخستین بار در سطح کشور فردا همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین همایش بانوان خیر و پیشقدم در امر انسانی و اسلامی آزادسازی زندانیان و محکومان مالی غیرعمد در اردبیل را برگزار کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: امسال خوشبختانه با همکاری ستاد دیه استان و نیز همت والای مردم استان اردبیل 230 نفر از محکومان مالی غیرعمد با پرداخت هفت میلیارد تومان آزاد شدند که در این اقدام فقط سه میلیارد تومان سهم ستاد دیه استان بود و مابقی هزینه‌های پرداختی از سوی خیران استان انجام شد.

خدادادی با اشاره به اهمیت آزادسازی محکومان غیرعمد مالی در کشور گفت: هدف اصلی ستاد دیه استان اردبیل کمک به محکومان مالی نیازمند و آبرومند در سطح استان بوده که در این مسیر پرتلاطم بی‌شک بدون حضور خیران که متشکل از بانوان و آقایان بوده ما نمی‌توانستیم تا این حد موفق عمل کنیم.

وی اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری همایش بانوان خیر برای نخستین بار دراستان اردبیل یک جریان‌سازی انسانی، اسلامی و عاطفی در بین مردم استان است که امیدواریم در آینده نزدیک این همایش فراگیر شده و در سراسر کشور شاهد برگزاری آن به صورت منسجم باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: باتوجه به قرارگیری در آستانه عید نوروز و امر دید و بازدید و خرید برای شب عید برای تمامی خانواده‌ها حائز اهمیت و همراه با شور و شوق بوده که در این میان خانواده‌هایی هستند که چشم انتظار آمدن عزیزان خود بوده و نیاز به سرپرستی دارند که امیدواریم خیران استان اردبیل همچون همیشه در این امر نیز پیشگام بوده و اقدامی جوانمردانه و انسانی را رقم بزنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.