نائب رئیس اسبق فدراسیون جودو گفت:ترس یکی از اصلی ترین علت هایی بود که جودوکاران از مسابقات جایزه بزرگ باکو حذف شدند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، آرش میراسماعیلی نایب‌ رئیس سابق فدراسیون جودو در نشست خبری هشتمین همایش فرزندان آفتاب درباره حذف 5 نماینده جودو کشورمان از مسابقات جایزه بزرگ گفت: جودوکاران جوان بودند اما به دلیل اینکه در چند ماه اخیر در هیچ تورنمنت بین المللی به میدان نرفته بودند،شکست خوردند و تمامی این شکست ها به علت حضور نداشتن در مسابقات و ترس از رقابت رخ داد.جوانگرایی خوب است اما باید به میدان بیایند تا بتوانند در مسابقات نتیجه بهتری کسب کنند.

وی بیان کرد:دوشنبه هفته جاری قهرمانانی مانند هادی ساعی، خادم، علی دایی، سالار عقیلی و من تصمیم گرفته‌ایم روز دوشنبه برترین‌های اخلاق ورزش را معرفی کنیم.
 
میراسماعیلی در ادامه گفت: در طول این مراسم هر ساله از ورزشکاران مرد و زن تجلیل می‌شود و قرار است روز دوشنبه در بخش مردان و بانوان و در بخش جانبازان و معلولان نیز مراسم تجلیل برگزار شود. در این مراسم یک نفر از روسای فدراسیون‌ها، یک نفر مدیرکل استان‌ها به عنوان برترین معرفی خواهند شد.همچنین یک نفر در بخش مربیان مرد و خانم نیز انتخاب می‌شود.
 
قهرمان اسبق جودو جهان تصریح کرد: سه یا چهار نفر در هر بخش معرفی می‌شوند و ما به غیر از بعد قهرمانی یک بخش داریم که بچه‌های قهرمان معرفی می‌شوند، اخلاق و پهلوانی هم یک بخش دیگر است. در بخش آقایان 4 نفر کاندید اصلی داریم که یکی از آنها به عنوان نفر برتر انتخاب می‌شود و مابقی نفرات دیگر دیپلم افتخار خواهند گرفت. 4 نفری که توانستند به فینال راه پیدا کنند بدین صورت هستند، کمیل قاسمی، سهراب مرادی، مجتبی عابدینی و قاسم رضایی که یک شخص به عنوان نفر برتر در مراسم معرفی و در بخش بانوان کیمیا علیزاده، سارا خادم‌الشریعه، فرشته کریمی و الهه منصوریان به عنوان نفرات برتر معرفی شدند و از بین آنها یک نفر انتخاب خواهد شد.
 
دارنده مدال برنز جهان عنوان کرد: رسول خادم، داورزنی و علی مرادی سه نامزد برتر روسای فدراسیون ها هستند و در بخش مدیران کل استان‌ها بهمن طیبی از گلستان، فرزاد فتاحی سمنان، ایوب بهتاج نیز از اردبیل انتخاب شدند.
 
نائب رئیس اسبق فدراسیون جودو درمورد مربیان نیز بیان داشت: برانکو در فوتبال، ناظم‌الشریعه در فوتسال، هادی رضایی در والیبال نشسته، پیمان فخری در شمشیربازی کاندیداها هستند و در بخش بانوان نیز سکینه خدابنده‌لو در رشته تیراندازی، فروزان سلیمانی فوتسال، مهرو کامرانی تکواندو، نفراتی هستند که کاندیدای مربیان بانوان هستند.
 
وی در مورد ورزشکاران پارالمپیکی که قرار است در این مراسم از آنها  تجلیل شود،گفت: در بخش پارالمپیکی‌ ها مسئولیت آن بر عهده فدراسیون جانبازان و معلولان است تا آنها در مورد این موضوع تصمیم‌گیری کنند.سیامند رحمان و علی پوریان بازیکن تیم ملی والیبال نشسته در بخش مردان هستند که در بخش بانوان زهرا نعمتی، ساره جوانمردی، دو نماینده بانوان هستند.
 
دارنده مدال نقره بازی های آسیایی در مورد تجلیل از خانواده‌های پورحیدری و هادی نوروزی در این مراسم اظهار کرد: در این مراسم قرار است از خانواده‌های مرحوم پورحیدری و هادی نوروزی و شهید آتش‌نشان حسین حسین‌زادگان که عضو خانواده کیک بوکسینگ نیز بوده، تجلیل شود.
 
میراسماعیلی در مورد علیرضا خجسته جودوکار تیم ملی کشورمان گفت: علیرضا خجسته که از روز گذشته در یک اتفاق نادر در مسابقات جایزه بزرگ باکو دو بار از مبارزه کردن با رژیم اشغالگر قدس از مسابقه انصراف داد، جای تقدیر دارد. ما دوست داشتیم در این مراسم از او تجلیل کنیم اما به دلیل اینکه او خارج از کشور حضور دارد، نتوانستیم از او تجلیل به عمل بیاوریم. خجسته در طول سال جاری یک بار در المپیک برزیل از مبارزه کردن با نماینده رژیم غاصب اشغالگر قدس و دو بار نیز در مسابقات جایزه بزرگ باکو از رویایی با این نمایندگان امتناع ورزید.
 
نائب رئیس اسبق فدراسیون جودو در ادامه عنوان کرد: به دلیل اینکه دوست داشتیم همه فدراسیون‌ها و اداره کل ورزش‌ها در انتخابات باشند، سال آینده تلاش می‌کنیم زودتر برای برگزاری این مراسم نظرسنجی عمومی را انجام دهیم. این نظرسنجی از فدراسیون‌ها اداره کل ورزش‌ها انجام شده است.
 
قهرمان اسبق جودو آسیا در پایان خاطر نشان کرد:روز دوشنبه در تالار ایوان شمس میزبان اهالی ورزش و چهره‌های سینمایی خواهیم بود. این مراسم باشکوه برگزار خواهد شد و برای نفرات برتر جوایز نفیسی را در نظر گرفته‌ایم. دوستان وزارت ورزش و جوانان قول داده بودند تا این لحظه هنوز خبری نشده است. امیدوارم آنها بتوانند در حد توان خود به برگزاری این مراسم کمک کنند. ما یک تندیس ارزشمند را به صورت نماد تهیه کرده‌ایم. نماد پهلوانی ما حضرت علی(ع) است. به‌هرحال سرمشق همه ما شیعه‌ها در مسائل جوانمردی و پهلوانی حضرت علی‌(ع) است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Ali
۲۰:۵۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
برو اخلاق خودتو درست کن هنوز ۴ سال دیگه محرومی برادر
آخرین اخبار