نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: طبقات پایین و نیازمند جامعه بر گردن و ذمه حاکم اسلامی و سلسله مراتب آن در مسوولیت های مختلف حقی در اجابت نیازهای مختلف آنها دارند.

طبقات نیازمند بر گردن حاکم اسلامی وسلسله مراتب آن حق دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  آیت‌الله عبدالنبی نمازی، در آخرین جلسهشورای اداری کاشان همزمان با دوازدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کاشان گفت :بر اساس فراز 31 نامه مولا امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر در این فراز مساله طبقات پایین جامعه را با عنوان مادی و طبقات بالا را با عنوان معنوي معرفی بر خلاف طبقه بندی امروزی که بر اساس درهم،  دینار، دلارو ثروت است معرفی می کند.

وی، با تاکیدبراینکه از نگاه معرفتی و توحیدی طبقات بر اساس میزان تعهد، آگاهی، تقوا و انقلابی بودن است اظهارداشت: امام علی علیه السلام در این فراز می فرماید "طبقه  پایین به اصطلاح امروز دهک دهم طبقه نیازمند است که بر ذمه و گردن والی، حاکم ورهبر اسلامی حق دارد تا اداره زندگی آنها را سامان دهد.

به گفته وی، همه افراد طبقه پایین به آن مقداری که امور آنها از امرار معاش، تامین اطعمه و اشربه، بهداشت سلامت، تحصیل، اشتغال و مسکن اصلاح شود بر گردن حاکم حق دارند.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه حاکم اسلامی به راحتی نمی تواند از این مسوولیت مگر باتلاش و جدیت و یاری خدا ابرا ذمه کند گفت: امروز هر یک از ما در ادای حق نیازمندان بویژه مساله مسکن، اشتغال و تامین درمان بیماریهای صعب العلاج در راس همه مشکلات مسوولیتی سنگین داریم.

آیت الله نمازی، مدیریت، تدبیر، امکانات و ابزار را در پاسخگویی به این مشکلات تاکیدکرد و گفت :حاکم اسلامی و سلسله مراتب آن از قوه مقننه،  مجریه و  قضاییه، استانداران، 
فرمانداران، بخشداری و شهرداری ها و در راس این سیستم حاکمیتی حاکم اسلامی مسوول هستند.

وی،تصریح‌کرد: آنها نمی توانند از عهده این مسوولیت مگر با وجدان کاری، جهاد و مساعدت خداوندبرآیند.

به‌گفته‌وی، حل مشکلات و گره گشایی از کار مردم با امدادهای الهی امکان پذیر است.
عضو خبرگان رهبری،  خودباوری،  صبر و تحمل و بردباری در مسوولیت را ضرورت حاکم،  والی و سلسله مراتب آن دانست و گفت: صبر وتحمل باعث می شود تا فشار مشکلات آنها را از مدیریت خارج وتسلیم نکند.

آیت الله نمازی، تفاوت حاکم موحد در جامعه توحیدی را اعتقاد به خالق حکیم و قادر عنوان کرد و افزود: حاکم لائیک اعتقاد و امیدی ندارد 

وی،در ادامه نامگذاری روز 20 اسفند به عنوان راهیان نور را یادآورشد و گفت :اعزام راهیان نور یکی از سیاست ها و برنامه ها بر اساس تدبیر رهبری است که در نظام اداری تدوین شده است. 

به‌گفته‌وی،  شاید بعضی به فلسفه این اقدام فرهنگی در آستانه نوروز چرایی داشته باشند که باید در پاسخ گفت اسرار و رمز این کار مثل احیای عاشورا است.

امام جمعه کاشان،  تصریح کرد: احیای عاشورا احیای یک فرهنگ در مکتب توحیدی است که ایمه طاهرین از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله،  امیرالمومنین علیه السلام و سایر معصومین هر کدام به تناسب زمان خود آنرا بدلیل آثار و دستاوردهاي عظیم در هدایت و سازندگی بشر تاکید و توصیه داشتند.

آیت‌الله نمازی، تفکر حساب شده و برنامه ریزی شده توحیدی را در هدایت بشر خاطرنشان کرد و گفت: تفکر توحیدی عاشورا که بندگی در حد اعلا و تفکر تسلیم عبد در برابر مولا را نشان می دهد در آینده همه کره زمین را به تسلط و تفکر خود درخواهد آورد.

وی، 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا را نیز خاطرنشان کرد و گفت :تدبیر رهبری فرهنگ سازی جهاد، ایثار، شهادت و مقاومت به عنوان سرمایه های توحیدی برشمرد و گفت: این فرهنگ و تفکر لا اله الا الله و محمد رسول الله نماد و پیام بندگی و قربانی شدن انسان ها در راه واجب الوجود است.

به‌گفته‌وی،  سرانجام هزینه کردن در راه توحید سعادت و سلامت دارین و عاقبت کفر، نفاق، پلیدی و روسیاهی در دنیا و آخرت است.

نمازی، تکریم خانواده شهدا و ایثارگران را خواستارشد و گفت: آنها ذوی الحقوق ما هستند که ما با مسوولیتمان نباید در برابر آنها و مشکلاتشان که روز به روز بیشتر می شود اظهار بی تفاوتی کنیم.

وی در پایان اظهارداشت :مراجعات این خانواده ها در اظهار مشکلاتشان را هر روز به دفتر داریم.


انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.