در فاز توسعه شهرك صنعتي مشهد (كلات) 50 اصله نهال غرس شد.

کاشت 50 اصله نهال در شهرک صنعتی مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر عامل شرکت شهرکهاي صنعتي خراسان رضوي، گفت: تاكنون حدود 850 هکتار فضاي سبز در شهرکها و نواحي صنعتي استان وجود داشته که با برنامه ريزي ها،هر سال 20 هکتار به اين ميزان اضافه مي شود.

مسعود مهدی زاده مقدم در خصوص پوشش آبیاری افزود: در شهرکها و نواحی صنعتی استان 80 درصد آبیاری تحت فشار و قطره ای انجام و همچنین استفاده از پساب تصفیه خانه ها هم در حال برنامه ریزی هستیم.

مهدي زاده مقدم اضافه کرد: از ابتدا تا کنون بيش از يك ميليون اصله انواع درخت، درختچه هاي زينتي و دائمي نظير انواع ياس، شمشاد، ترون، روزماري و انواع گل هاي رز کاشته شده است.

مديرعامل شرکت شهرکهاي صنعتي استان خراسان رضوي، عنوان کرد: یکی از اولویتهای مهم ما مسئله محیط زیست است و کاشتن نهال و توسعه فضای سبز در شهرکها و نواحی صنعتی به صورت برنامه ریزی شده در حال انجام است.

در ادامه مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: در چند سال اخیر دولت وضعیت مناسبی به لحاظ اعتبارات نداشته اما قرارداد مشارکتی با مردم، بهره‌برداران و مرتع‌داران به امضا رسیده و امسال 42 تشکل مردمی در راستای سیاست‌های دولت در بخش منابع طبیعی در خراسان رضوی تشکیل شده و در سال آینده نیز تعاونی‌های فراگیر مربوط به این طرح که تشکیل شده‌اند در شهرستان‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

هادي باقري با بیان اینکه هم اکنون در تمام شهرستان‌های استان تشکل‌های اطفای حریق فعال شده‌اند، تصریح کرد: هم اکنون 28 تشکل در استان در این حوزه تجهیز و آماده ارائه خدمات شده‌اند و در این زمینه رتبه استان 28 است.
انتهای پیام// ف ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.