آشنایی با چشمه‌ علی دامغان +تصاویر

این مکان در 35 کیلومتری شمال دامغان و در مسیر راه دامغان – کیاسر- ساری و در میان روستاهای آستانه و کلاته رودبار قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مجموعه‌ی چشمه‌علی یکی از مهم‌ترین تفریحگاه‌های شهر دامغان به حساب می‌آید و در واقع فضایی برای تفریح تابستانی پادشاهان قاجار بوده است.
 
این چشمه که آب شهر دامغان نیز از آن تأمین می‌شود یکی از مناطق بسیار باصفای این شهر و مکانی مناسب برای ایام تعطیل درعید نوروز است.
آشنایی با چشمه‌ علی دامغان -گزارش تصویری 
 
چشمه علی دارای دو دریاچه است که یکی در شمال و دیگری در جنوب عمارت فتحعلی شاه قرار دارد. قسمت اعظم آب چشمه از دریاچه شمالی خارج می‌شود. بنای چشمه‌علی از دو قسمت تشکیل شده است؛ یکی عمارت قراول‌خانه که بنایی خشتی و معماری صفوی دارد و در زمان آقا محمد خان قاجار مورد استفاده قرار می‌گرفته و قسمت دوم، بنایی است که درون آب ساخته شده و پایه‌ای سنگی دارد.
 
آشنایی با چشمه‌ علی دامغان -گزارش تصویری 
خود بنا آجری است. ساختمان مجموعه چشمه علی که توسط فتحعلی شاه قاجار ساخته شده است درسمت شمالی و داخل دریاچه قرار دارد همچنین به فاصله قریب پانصد متر از تپه های آبده، ساختمانی است دو طبقه و دارای ایوان محصور که در آب قرار دارد. طبقه فوقانی و تحتانی از دو طرف باز است و هر کس در آن بنشیند دو طرف دریاچه را می‌ببیند.

 
آشنایی با چشمه‌ علی دامغان -گزارش تصویریآشنایی با چشمه‌ علی دامغان -گزارش تصویریآشنایی با چشمه‌ علی دامغان -گزارش تصویریآشنایی با چشمه‌ علی دامغان -گزارش تصویریآشنایی با چشمه‌ علی دامغان -گزارش تصویریآشنایی با چشمه‌ علی دامغان -گزارش تصویری
آشنایی با چشمه‌ علی دامغان -گزارش تصویری
 
انتهای پیام / ن - ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.