نرخ بیکاری از جنس افراد تحصیل‌کرده در کاشان 32 درصد است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی امروز  در نخستین کارگاه تخصصی کسب و کارهای نوین، ویژه دانش آموختگان دانشگاهی جویای کار در سالن غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: مراجعات هفتگی افراد و به‌طور عمده تحصیل‌کرده‌ها برای اشتغال به دفتر وی نشان ‌می‌دهد که افراد بیکار در این شهرستان زیردیپلم نیستند.

سید جواد ساداتی‌نژاد، باتاکید بر اینکه آمار نرخ 32 درصدی بیکاری در کاشان بر اساس تحقیقاتی پس از اعلام‌ نرخ 9 درصد بیکاری در کاشان مشخص شد گفت:شناخت نرخ 32 درصدی بیکاری عاملی شد تا با طرح مباث فناوری و اشتغال کارگروه اشتغال و توسعه فناوری‌های نوین را در دفتر ایجاد کنم.

به‌گفته‌وی،ایجاد اشتغال از دو راه توسعه صنعت و فناوری‌های نوین است که از راه توسعه صنعت باتوجه به نبود نیرو و کارگر و سرمایه‌گذاری در صنعت دردی را دوانمی‌کند چون صنعت ما کارگری است و دانش‌آموخته‌ها در آن جایی ندارند.

نماینده کاشان و آران و بیدگل ورود صنایع نوین را نیز باتوجه به بازدهی آن در بلند مدت و زمان حداقل دوساله برای ایجاد اشتغالی که به صورت مقطعی حل می‌شود یادآورشد و گفت:آنچه که به‌سرعت می‌تواند اشتغال را حتی موقتی حل‌کند فناوری‌های نو است که درآمد آن نسبت به دیگر مشاغل قابل مقایسه نیست.

ساداتی‌نژاد،همین امر را علت انگیزه و تشویق وی به فعالیت در اشتغال و توسعه فناوری‌های نوین در دو شهرستان دانست و گفت:سوال مهم اینجاست که پول و درآمد بازار اشتغال حوزه فناوری‌های نو و تجارت محتوا کجامی‌رود.

وی، وجود فرهنگ غنی و جاذبه‌های فراوان تاریخی گردشگری برای تولید محتوا در شهرستان کاشان را تاکیدکرد و گفت:هدف از برگزاری این کارگاه تخصصی نیز است که دانش‌آموختگان جویای کار با چگونگی کسب درآمد و منفعت از محل تولید محتوا آشناشوند.

به‌گفته‌وی، تولیدکننده، تجمیع‌کننده محتوا، مخابرات و مشتریان افرادی هستند که چرخه درآمد و مصرف را تشکیل می‌دهند.

نخستین همایش تخصصی کسب و کار نوین ویژه دانش‌آموختگان جویای کار با همکاری معاونت تجاری شرکت مخابرات ایران و بررسی مدل تولید محتوای دیجیتال در فضای مجازی

در سالن غیاث‌الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزارشد.

سخنرانی توجیهی و آموزشی اصغر امین‌آقایی مدیر کل تحقیق و توسعه محصول و خدمات شرکت مخابرات ایران و جلسه پرسش و پاسخ مسوولان شرکت‌های تولید و توزیع محتوا در کشور با دانش‌‎آموختگان جویای کار شرکت کننده در همایش از جمله برنامه‌های این نشست تخصصی بود.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.