شش مرکز سنجش الکترونیک در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته مهارت و روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای در ادامه راه اندازی مراکز سنجش الکترونیک، از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های خمینی شهر، دهاقان، مبارکه، اردستان، شهرضا و نجف آباد با پشتیبانی خیرین و حضور مسئولان بهره‌برداری شد.

ابوطالب جلالی بیان داشت: هدف از افتتاح مراکز سنجش الکترونیک، اجرایی کردن دولت الکترونیک، به روز بودن، تسهیل در امور، صرفه جویی در هزینه‌ها هم برای متقاضیان و هم در حوزه دولتی، کوتاه کردن زمان برگزاری آزمون‌ها و همچنین تکریم ارباب رجوع است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان اعلام کرد: افتتاح دپارتمان نانوتکنولوژی در مرکز نساجی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان از دیگر اقداماتی است که به مناسبت هفته مهارت صورت گرفت.

وی اضافه کرد: اهداف این دپارتمان، تربیت نیروی انسانی متخصص و متبحر در رشته فناوری نانو به‌منظور رفع نیازهای آموزشی و پژوهشی دانشکده‌ها، آزمایشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور، تربیت نیروی انسانی متخصص و مجرب برای صنایع جهت تولید و کنترل مواد اولیه به‌منظور خودکفایی کشور، ایجاد فضای همکاری مشترک بین مراکز پژوهشی و صنایع در جهت استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت ها و توانمندی ها به‌منظور توسعه صحیح اقتصاد فناوری نانو است.

جلالی بیان داشت:‌ یکی از مهم‌ترین چالش‌های توسعه فناوری نانو به‌عنوان یک رویکرد بین‌رشته‌ای، توسعه صحیح سرمایه انسانی متخصص است. اقتصاد نانو، نیازمند نوع جدیدی از کارکنان آموزش‌دیده حرفه‌ای است که ‌بتوانند نقش تمام نقش‌آفرینان حوزه علم، مهندسی، تحقیق و توسعه در این زمینه را مشخص کنند.

وی از افتتاح دپارتمان کسب و کار و کارآفرینی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان خبر داد و افزود: در این دپارتمان افراد قبل از مهارت آموزی با استانداردهای آموزشی آشنا شده و سپس با مشاوره، استعدادیابی و رغبت سنجی به سمت دوره های آموزش فنی و حرفه‌ای هدایت می‌شوند و در حین آموزش رهگیری و رصد شده تا به مرحله خود اشتغالی در غالب مشاغل خانگی، ‌تأسیس بنگاه‌های کسب و کار کوچک و یا تعاونی‌ها  برسند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: تاکنون این آموزشگاه توانسته است بیش از دو هزار نفر  دوره آموزش های مهارتی را به علاقمندان ارائه دهد که در مجموع ۴۰ درصد از مهارت آموزان در حوزه مشاغل خانگی و ۳۰ درصد در حوزه تأسیس بنگاه‌های کوچک توانسته‌اند اشتغال‌زایی کنند و بقیه در حال رصد و پیگیری هستند.

وی اظهار داشت: از ویژگی های این دپارتمان راه‌اندازی باشگاه مهارت آموختگان است که به منظور ارائه خدمات رفاهی، تفریحی و ورزشی به اعضای خانواده مهارت یعنی کارکنان بخش دولتی و غیردولتی، کارآموزان و مهارت آموختگان و عموم افراد جامعه است.

جلالی یکی دیگر از ویژگی های این دپارتمان را برگزاری نمایشگاه‌ها، بازارچه‌های فروش محصولات، کارآفرینان، صاحبان کسب و کار و فروشگاه الکترونیکی محصولات مشاغل خانگی برای دارندگان این کسب و کارها عنوان کرد و افزود: افراد عضو در این باشگاه می‌توانند از این ویژگی ها بهره‌مند شوند.

وی همچنین از افتتاح دپارتمان سلامت در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان خبر داد و اظهار داشت: اگر بتوانیم از طریق آموزش سلامت، این مهارت را بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و علاقمندان این حوزه گسترش دهیم بسیاری از معضلات اجتماعی حل خواهد شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان تاکید کرد: در راستای مهارت واشتغال‌زایی از طریق آموزش صحیح و استاندارد مهارت ماساژ تاکنون این آموزشگاه توانسته است برای ۶۰۰ نفر گواهینامه مهارت صادر که از این تعداد ۱۰۰ نفر نابینا بوده اند که در مجموع هفت نفر نابینا و ۴۰ نفر عادی به اشتغال رسیده اند.

وی بیان داشت: استانداردهای آموزش شایستگی که حدود ۱۰ استاندارد است از طریق اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان تدوین شده که این استانداردها شامل ماساژهای سوئدی، آروماتراپی، سنگ، بسته گیاهی، شمع، ایرانی، بافت عمیق، تای سنتی، رفکسولوژیو شیاتسو است.

جلالی افزود: دپارتمان سلامت از دو بخش تشکیل شده است، بخش اول آموزشگاه ماساژ یانا جهت آموزش ماساژ و درمان روح و روان افراد و بخش دوم کارگاه تخصصی آموزشی گل و گیاه شامل گیاهان تزئینی و گیاهان دارویی با هدف ارتقاء سلامت اجتماع پیش از درمان از طریق آموزش انجام می پذیرد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.