با حضور پیشکسوتان و ورزشکاران کاراگاه تختصصی فرهنگ پهلوانی تحت عنوان گود و گذر در اصفهان پایتخت ورزش پهلوانی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پیش از ظهر امروز مراسم کارگاه تخصصی فرهنگ پهلوانی تحت عنوان گود و گذر برگزار شد.

در این برنامه که جمعی از پیشکسوتان و ورزشکاران حضور داشتند در مورد اهداف تشکیل دبیرخانه دائمی فرهنگ پهلوانی در شهر اصفهان صحبت شد

نادر رهنما استاد دانشگاه اصفهان در مورد فرهنگ پهلوانی اظهار کرد: پهلوانی در ورزش و سیاست و اعمال نیکوست و همه جا پهلوانی وجود دارد.

وی افزود: اگر قرار بود از فرهنگ پهلوانی از طریق این ورزش منتقل شود، اتفاقات بزرگی رخ داده بود اما این اتفاق رخ نداده پس باید در تمامی رشته‌ها این روح پهلوانی به وجود آید.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: عاملیت اصلی مرگ در قرن 21 بی‌تحرکی و عدم ورزش است و راه مقابله با آن ورزش است و اکنون 15 نوع سرطان را با ورزش کردن پیشگیری می‌شود.

وی در زمان کوتاهی به ارائه نکاتی در مورد اهمیت ورزش و فرهنگ پهلوانی پرداخت؛ همچنین در این برنامه به صورت نمادین گروه‌های مختلف به ورزش باستانی پرداختند.

در پایان برنامه نیز از خانواده شهید مدافع حرم دایی تقی تجلیل شد و به صورت نمادین از یکی از آتش‌نشانان اصفهان به پاس زحمات آن‌ها در حوادث مختلف به خصوص حادثه روز گذشته پلاسکو تقدیر به عمل آمد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.