رئیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان از پیگیری طرح ساخت برج فناوری در همدان خبر داد.

پیگیری طرح احداث برج فناوری در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمید بادامی‌نژاد گفت: در سال جدید، طرح ساخت برج فناوری را پیگیری خواهیم کرد تا از این طریق بتوانیم ساختمانی با کمک تسهیلات نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهیم تا در یک مجموعه اداری در کنار یکدیگر مستقر شوند.
 
وی اظهار کرد: انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان، در سال 94 با تعداد 32 شرکت دانش‌بنیان تشکیل شده و هم‌اکنون این تعداد به 52 شرکت رسیده است.

بادامی نژاد با بیان اینکه این انجمن با تعامل پارک علم و فناوری و حمایت مستقیم اتاق بازرگانی استان شکل گرفته است، افزود: در این انجمن خدماتی از جمله آموزش، پیگیری مشکلات و موانع بین راه آنان و تکمیلی بانک اطلاعاتی مربوط به این شرکت‌ها به منظور لینک شدن و معرفی و فروش محصولاتشان انجام می‌شود.

رئیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان حمایت‌های مالی که از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می‌گیرد را از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد و گفت: این انجمن حمایت مالی مستقیم از شرکت‌های دانش‌بنیان ندارد اما می‌تواند آنان را در جذب تسهیلات و حمایت‌های این صندوق راهنمایی کند.

بادامی‌نژاد درباره صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز بیان کرد: متأسفانه هنوز در همدان چنین صندوق‌هایی تشکیل نشده است و ما از طریق پارک علم و فناوری و انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان پیگیر شکل‌گیری این صندوق‌های حمایتی در استان همدان هستیم.

وی مشارکت بخش خصوصی در شکل‌گیری صندوق‌های پژوهش و نوآوری را مهم دانست و اظهار کرد: انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان هم در موضوعات شتاب‌دهی و هم در مورد تشکیل صندوق‌های حمایتی پژوهش و فناوری فعالیت می‌کند و مجوزهای لازم در این زمینه نیز دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت‌های مربوط به برگزاری استارتاپ‌ها و تشکیل شرکت شتاب‌دهنده با کمک اعضای خود را در دست انجام دارد، ادامه داد: در سال جدید طرح احداث برج فناوری را پیگیری خواهیم کرد تا از این طریق بتوانیم ساختمانی را با کمک تسهیلات نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهیم و بتوانیم همه این شرکت‌ها را در یک مجموعه اداری در کنار یکدیگر مستقر کنیم و در مورد آموزش و پیگیری مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان نیز برنامه‌هایی را درنظر داریم.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.