معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد : افزایش تاب آوری مردم و مسئولان در حوادث ثانویه چون قطعی آب، نبود سرپناه مناسب هنگام بروز رویدادهای طبیعی موجب کاهش مشکلات و معضلات و تبعات منفی پس از رویداد می شود.

افزایش تاب آوری از عوامل حیاتی در مقابله با بحران
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازایلام،محمدفرید لطفی گفت : با ارتقای آستانه تحمل، صبر و آرامش مردم و مسئولان در مواقع بحران و حوادث بعد از آن افزایش می یابد.
 
وی به نقش مهم رسانه ها در مدیریت بحران اشاره و تاکید کرد : رسانه ها در موقع بروز حوادث و رویدادهای طبیعی باید اخبار را به صورت دقیق و شفاف در سریع ترین زمان ممکن و از کانال مراجع ذیصلاح و تایید شده برای مخاطبان مخابره کنند.
 
لطفی افزود : در زمان وقوع سوانح باید از ظرفیت و توان رسانه ها به درستی و در راستای افزایش تاب آوری مردم و مسئولان، ایجاد آرامش در جامعه و نیز انعکاس درست اخبار استفاده کرد.
 
وی تاکید کرد: رسانه ها باید اخبار منتشر شده خود را با رعایت اصول و اخلاق حرفه ای تهیه و مخابره کنند و همچنین در اخبار خود به جای ایجاد تفرقه به منظور کاهش کمک رسانی و امداد به مجروحان توسط مردم و مسئولان و نیز سیاه نمایی واقعیت ها اخبار را در مسیر ایجاد وحدت و انسجام تهیه و منتشر کنند.
 
 
انتهای پیام/م.ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.