دو کتاب تاریخ شفاهی فعالیت‌های قرآنی شهر اراک و کتاب صوتی کلیله و دمنه در دانشگاه اراک رونمایی شد.

رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی فعالیت‌های قرآنی اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،  زهره نعمتی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی در مراسم جشن امضای آخرسال که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزار شد، گفت: این برنامه حرکتی متعالی در راستای تولید محصولات فاخر فرهنگی است.

زهره نعمتی افزود: فعالیت‌های فرهنگی سیری تکوینی را در جامعه دنبال می‌کنند و شاهد هستیم که در جامعه و در حوزه فعالیت‌های فرهنگی اعتبارات و هزینه‌های بسیاری از دست مجموعه ذیربط خارج می‌شود چراکه مستندنگاری و مستندسازی قوی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی وجود ندارد، از این رو به ناچار مرتبا یک فعالیت فرهنگی را از نو تجربه و به تکرار اجرای آن می‌پردازیم.

وی ادامه داد: تدوین تاریخ شفاهی فعالیت‌های قرآنی شهر اراک ما را از این دور تسلسل و شروع مجدد بی‌نیاز می‌کند.

نعمتی گفت : گردآورندگان این کتاب با توجه به موقعیت شناسی و اقدام به موقع خود موفق شدند تجربیات و چکیده فعالیت‌ها و خاطرات مردان بزرگ قرآنی را در زمانی جمع‌آوری کنند که این افراد همچنان فعالان قرآنی شهر و استان هستند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ادامه داد: تاکنون در زمینه فعالیت‌های قرآنی در کشور اقدامی مشابه تدوین تاریخ شفاهی فعالیت‌های قرآنی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: در این کتاب 290 صفحه‌ای فعالیت‌های قرآنی، پیشکسوتان، استادان بنام و فعالان قرآنی شهرستان اراک از قبل از انقلاب تاکنون در شهرستان اراک شناسایی و معرفی شده‌اند که منبع موثقی در زمینه فعالیت‌های قرآنی شهرستان اراک محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.