بیش از 150 هزار نفر در 800 شعبه موسسه جامعه القرآن در سطح کشور فعالیت قرآنی می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رئیس جامعه القرآن در دیدار با استاندار قزوین گفت: جامعه القرآن نهادی غیردولتی و عام المنفعه است که فعالیت های ارزنده ای در زمینه امور قرآنی در کشور داشته است.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و دینی استان قزوین افزود: در استان قزوین 25 مرکز با 3 هزار شاگرد قرآنی تحت پوشش این موسسه فعالیت می کنند و بسترهای مناسب برای توسعه این فعالیت ها در این استان وجود دارد.

استاندار قزوین هم گفت: حمایت از فعالیت های قرآنی در دستور کار دولت تدبیر و امید است و در استان قزوین نیز از این فعالیت ها به طور جدی پیشتیبانی می کنیم.

فریدون همتی افزود: استان قزوین از سابقه تاریخی، فرهنگی و مذهبی قابل توجهی برخوردار است که این پیشینه و سابقه فرهنگی زمینه و شرایط اجتماعی مناسبی را برای فعالیت ها و برنامه های قرآنی فراهم می کند.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و ساماندهی فعالیت های قرآنی تصریح کرد: در این زمینه باید به گونه ای برنامه ریزی و اقدام شود که فرهنگ عمومی جامعه بر مبنای باورهای قرآنی پی ریزی شود.

استاندار  بر استفاده از تمام ظرفیت های فرهنگی دستگاه های اجرایی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز علمی، سازمان های مردم نهاد، مهد کودک ها، رسانه های جمعی، اصناف و سایر مجموعه ها در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآن تآکید کرد.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.