قزوین؛

پشتیبانی دولت از فعالیت های قرآنی

استاندار قزوین در دیدار با رئیس جامعه القرآن کشور گفت: حمایت از برنامه ها و فعالیت های قرآنی در دستور کار دولت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی  افزود: دولت به دنبال آنست که گام های بلند و موثری در حوزه فعالیت های قرآنی بردارد و در استان قزوین نیز آمادگی برای هرگونه همکاری و حمایت در این رابطه وجود دارد.

به گفته وی، استان قزوین از سابقه تاریخی، فرهنگی و مذهبی بلندی برخوردار است که این پیشینه زمینه و شرایط اجتماعی مناسبی را برای فعالیت ها و برنامه های قرآنی فراهم می کند.

استاندار قزوین اظهار کرد: مردم قزوین از اعتقاد و باورهای مذهبی عمیقی برخوردارند که باید از این ظرفیت در جهت ترویج فرهنگ قرآنی نهایت استفاده به عمل آید.

همتی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و ساماندهی فعالیت های قرآنی، تصریح کرد: باید به گونه ای در این زمینه برنامه ریزی و اقدام شود که فرهنگ عمومی جامعه بر مبنای باورهای قرآنی شکل بگیرد.

وی ترویج فرهنگ قرآنی در شهرها و روستاها را امری لازم و ضروری دانست و افزود: باید از توانمندی و ظرفیت های دستگاه های اجرایی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز علمی، سازمان های مردم نهاد، مهد کودک ها، رسانه های جمعی، اصناف و سایر مجموعه ها در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآن بیش از گذشته استفاده شود که این موضوع نیازمند برنامه ریزی جامع و دقیق است.

رئیس جامعه القرآن نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های این موسسه در سطح کشور گفت: این موسسه یک نهاد غیر دولتی و عام المنفعه است که در حال حاضر با 800 شعبه و 150 هزار شاگرد فعالیت می کند.
حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی یادآور شد: در استان قزوین 25 مرکز با سه هزار شاگرد قرآنی زیر نظر این موسسه فعالیت دارند و با توجه به ظرفیت فرهنگی و مذهبی قزوین زمینه برای توسعه هرچه بیشتر فعالیت های این موسسه در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.