دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور استان گفت:رویکرد دولت تدبیر و امید اهتمام به امور حقوقی و کنسولی ایرانیان مقیم خارج از کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛رویا محمدزاد حیدرلو دبیر شورای ایرانیان خارج از کشور استان در دیدار با مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در مورد فعال شدن کمیته حقوقی و کنسولی دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور خبر داد و گفت:: دولت تدبیر و امید در تلاش است چتر حمایتی خود را در مورد پیگیری لوایح پیشنهادی در خصوص اصلاح قانون طلاق و انتقال موردی محکومان ایرانی از مراجع قانونی برای حل برخی از مشکلات قضایی و حقوقی هموطنان مقیم خارج از کشور را به عمل برساند.

دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور استان افزود: ما باید به روش‌های گوناگون و با اطلاع رسانی مناسب از فعالیت‌های دبیر خانه شورا را به نحو احسن به هم استانی‌های خودمان برسانیم.

محمدزاد اظهار داشت: مقام ارشد استان اقای سعادت استاندار محترم از زمان آغاز به کار دبیر خانه شورای امور ایرانیان خارج از کشور، با تاکید مکرر برای رفع مشکلات حقوقی نظیر اختلافات خانوادگی، ثبتی، مسایل اقتصادی، مواد مخدر، کلاهبرداری و مباحث و دعاوی حقوقی و کیفری را پیگیری کنیم و در حد بضاعت، ارشاد قانونی انجام شود.

دبیر شورای ایرانیان خارج از کشور استان افزودند: ما باید در روند جواب استعلام‌های سرمایه گذاران و نخبگان و ناشرین علمی مخصوصا نویسندگان و اساتید دانشگاهی روان سازی و تسهیل کنیم تا از ظرفیت، توان و موقعیت علمی و اجتماعی ایرانیان خارج از کشور را مغتنم دانیم و بتوانیم از این ظرفیت به عنوان یک فرصت برای کشورمان بهره ببریم.

حیدری مدیرکل دادگستری استان نیز در این دیدار در خصوص استعلامات گفت:: الان جواب استعلامات به روز شده، چون الان شعبه‌ای از آگاهی در دادگستری مستقر کردیم کسی پیگیری کند در عرض چند ساعت می‌تواند استعلام خود را دریافت نماید.

حیدری افزود: در مورد زندانیان خارج از کشور با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس قوه با رعفت اسلامی برخورد می‌شود ما الان در عرض یک سال دو مرحله استراد داشتیم و حتی یک مورد آن‌ها یک طرفه بود.

وی اظهار داشت: در مورد خانواده زندانیان خارج از کشور ما دغدغه زیاد داریم و خانواده آن‌ها در معرض تعارض‌های اجتماعی قرار می‌گیرند بنا به توصیه مقام معظم رهبری و ماهیت جمهوری اسلامی جذب حداکثری است و ما بدون هیچ تفاوتی با خارجیان زندانی در ایران مسائل آن‌ها را پی گیری می‌کنیم.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.