مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدا گفت: افزایش طلاق و سن ازدواج مهمترین آسیب‌های حوزه زن و خانواده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛لیلا سپهری در جلسه هماهنگی برنامه‌های روز قشر بسیج جامعه زنان و هفته زن که در سالن شهید عطایی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ به کنگره ۷ هزار زن شهید کشور پیامی ابلاغ نمودند که امسال این روز در کشور بعنوان روز بسیج جامعه زنان نامگذاری شده و به همین مناسبت در سطح کشور و همچنین در استان آذربایجان غربی نیز همایشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این پیام حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) را بعنوان الگوی اول، زنان شهیده را بعنوان معلم ثانی و زن مسلمان ایرانی را به عنوان الگوی سوم برای بانوان جهان مطرح کرده اند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدا اظهار کرد: بنا به فرمود: ه رهبر معظم انقلاب زن نه شرقی، نه غربی بلکه زن مسلمان ایرانی بعنوان الگوی سوم معرفی شده چرا که زنان شرقی نقش چندانی در سیاستگذاری ندارند و زنان غرب نیز جز ابزاری در جهت امیال نفسانی نیستند.

وی با بیان اینکه زنان مسلمان ایرانی با الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) زبانزد خاص و عام هستند، افزود: جهت گرامیداشت این روز، دوشنبه ۱۶ اسفند همایشی در محل کانون جوانان بسیج برگزار خواهد شد.

سپهری با اشاره به برگزاری برنامه‌های این همایش تصریح کرد: سخنرانی خانم سویزی سخنران کشوری و تجلیل از بانوان ایثارگر و موفق در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی از اهم برنامه‌های این همایش هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته زن نیز گفت: با توجه به تقارن هفته زن با ایام عید بیشترین تلاش بر اینست که فضاسازیهای مناسبی در میادین و سطح شهر صورت گیرد تا شهر فاطمی و نمادهایی از حضرت زهرا (س) در مقابل انظار عموم شهروندان و مسافران قرار گیرد.

این مسئول همچنین به آسیب‌های حوزه زن و خانواده اشاره کرد و گفت: افزایش طلاق و سن ازدواج از مهمترین این آسیب‌ها هستند که تلاش می‌شود تمام دستگاه‌ها در حوزه زن وخانواده در این راستا برنامه‌های زود بازدهی در سال آینده اجرا کنند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.