ارومیه؛

اجرای طرح کاهش آسیبهای اجتماعی حاشیه نشینان ۶ شهر آذربایجان غربی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی از اجرای تقسیم کار و طرح کنترل و مدیریت کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی حاشیه نشینان درشش شهر استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛هوشنگ عطاپور عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی اجرای برنامه‌های تقسیم کار ملی به مسائل و مشکلات اجتماعی و مدیریت مسائل اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: نگاه به آسیب‌های اجتماعی تنها نگاه دولتی نیست و همه در این خصوص مسئولیت دارند.

وی افزود: مدیریت آسیب‌های اجتماعی موضوعی فراقوه ای است و هر سه قوه در این خصوص مسئولیت دارند و چون مدیریت آسیب‌های اجتماعی نیاز به برنامه‌های بلندمدت است لذا همه دولت‌ها موظف به اجرای وظایف و مسئولیت‌های خود در خصوص برنامه‌های کاهش و پیشگیری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی هستند.

عطاپور گفت: در خصوص برنامه‌های مدیریت آسیب‌های اجتماعی باید یک نوع هماهنگی درون و برون سازمانی وجود داشته باشد و همه دستگاهها و سازمانها موظف به ورود به این مسائل و مشکلات بر اساس شرح وظایف سازمانی خود هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی اعلام کرد: طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی وزارت کشور تدوین شده است.

وی اضافه کرد: این برنامه در زمینه‌های مختلف مدیریت حاشیه‌نشینی بافت‌های فرسوده، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، زنان سرپرست خانوار، آسیب‌های اجتماعی، زندانیان و خانواده زندانیان، آسیب‌های اجتماعی و امنیت اجتماعی تهیه شده است.

عطاپور افزود: اختلالات روانی و رفتارهای پر خطر نظیر پدیده خودکشی، آسیب‌های اجتماعی کودکان، محیط دانش‌آموزی، دانشگاه‌ها و فضای مجازی از دیگر موضوعات مطرح شده در این برنامه به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: باید برنامه‌های اساسی و بلند مدت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تدوین شود و با برنامه ریزی‌های کوتاه مدت نمی‌توان در این خصوص کارهای زیادی انجام داد.

این جلسه با بررسی و برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های طرح تقسیم کار ملی و برنامه‌های جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در راستای طرح مدیریت کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی حاشیه نشینان در شش شهر ارومیه، خوی، میاندوآب، مهاباد، پیرانشهر و بوکان ادامه یافت.

طرح ملی تقسیم کار ملی با ابتکار دولت یازدهم از تابستان امسال در کشور کلید خورد و مهمترین هدف آن استفاده از توان همه دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.