رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان شرقی گفت : این استان جزو 5 استان نخست کشور در وقوع جرایم سایبری است .

افزایش 37 درصدی جرایم سایبری در آذربایجان شرقی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سرهنگ محسن محمودی افزود : میزان ارتکاب جرم فضای مجازی در استان  امسال نسبت به مدت افزایش 37 درصدی جرایم سایبری در آذربایجان شرقی مشابه سال گذشته 37 درصد افزایش داشته است .
وی با اشاره به کشف جرم 98 درصد از پرونده های تشکیل شده در این حوزه گفت :  پلیس فتای استان از لحاظ کشف جرایم سایبری جزو 3 مرکز برتر کشور معرفی شده است.
رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی  مدت زمان رسیدگی به پرونده ها و کشف جرم سایبری را در کشور متوسط 35 روز اعلام کرد و گفت : این مدت  در استان ما  به 30 روز رسیده است.
وی خاطرنشان کرد :  میانگین سنی مجرمان سایبری در استان  17 تا 25 سال است و در این میان رفتارهای مجرمانه در شبکه های تلگرام ، ایسنتاگرام و فروشگاههای اینترنتی مثل دیوار و سایتهای  جایزه تقلبی ارسال شارژ بیشتر به وقوع پیوسته است.
 سرهنگ محسن محمودی  برداشتهای غیرمجاز از حساب بانکی و کلاهبرداریهای اینترنتی و مزاحمتهای اینترنتی را از دیگر جرایم فضای مجازی در استان برشمرد و افزود :  در صورتی که شبکه های ماهواره ای نیز رفتارهای  مجرمانه را در سایتها یا کانالهای تلگرام اعمال کنند  پلیس فتا پیگیری می کند.
وی  با تقدیر از همکاریهای دادگستری ، صدا و سیما ، شهرداری ، آموزش و پرورش ، هنرمندان و ادیبان و هیاتهای مذهبی استان در خصوص فرهنگ سازی برای کاهش و پیشگیری از جرایم اینترنتی گفت : سن پایین مجرمان ایجاب می کند خانواده ها از نوجوانان و جوانان بیش از پیش مراقبت کنند.
سرهنگ محمودی با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی ازمنکر گفت : تمامی مطالب انتشاریافته در فضای مجازی به نحوی در جامعه تاثیر دارند و نشر اکاذیب ، توهین و تهمت در فضای مجازی زمینه را برای گسترش جرایم  در اجتماع فراهم می کند.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.