فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر در جمع جوانان فعال و اقشار اجتماعی شهرستان، پلیس مقتدر را تکیه گاه امنی برای مردم دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت: دشمن برای از بین بردن بنیان های فرهنگی و دینی جامعه ما سال هاست كه جوانان ما را مورد هجوم و بمباران تبلیغاتی و تهاجمات فرهنگی خود قرار داده كه در این بین، پس از نهاد خانواده، آموزش و پرورش، رسانه ها به ویژه صدا و سیما، مراكز علمی و فرهنگی مهمترین وظیفه را در جلوگیری از تحقق اهداف شوم دشمن دارند و پلیس نیز  آمادگی لازم جهت حضور و مشاركت در این برنامه های فرهنگی و اجتماعی را دارد.  

وی ضمن اشاره به اینکه بسیاری از مجرمان قبل از ارتکاب جرم همچون ما و دیگر افراد جامعه بودند، ادامه داد: تاکید پلیس بر انجام اقدامات فرهنگی، آموزشی و نیز آگاهسازی مردم بوده تا آسیب های اجتماعی با همکاری سازمان ها و اقشار مختلف اجتماعی کاهش یابد.  

این مقام انتظامی تصریح کردند: نیروی انتظامی بیش از صد نوع ماموریت دارد که فقط یکی از این ماموریت ها دستگیری سارق، اشرار و مجرمان جامعه است و خیلی از زحمات و تلاش های پلیس در برقراری جامعه ای امن پنهان است. امنیت در سایه همدلی و مشارکت عمومی به دست می آید.   

سرهنگ جلیلیان با اشاره به اینکه امنیت مقوله ای نسبی است گفت: هدف از تشکیل این جلسات استفاده از اندیشه های شما جوانان است، ما افتخار خدمت به جوان ترین شهر کشور یعنی ایرانشهر را داریم و جوانان دارای ظرفیت های زیادی هستند که باید در راستای پیشرفت جامعه در همه زمینه ها از آن استفاده شود.  

جلیلیان با بیان حضور جوانان در جنگ تحمیلی هشت ساله دفاع مقدس تصریح کرد: ما هر جا که به جوانان اعتماد کردیم نتیجه خوبی گرفتیم و با در نظر داشتن این موضوع که کشور ما یک کشور جوان است آگاهی شما جوانان عزیز باعث ناامیدی در دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود در ضربه زدن به کشور می شود.  

وی به بهره گیری از توان جوانان، با توجه به نقش موثر آنان در جامعه و نیز خانواده ها، اشاره و افزود: برای شناسایی، کمک به کشف جرم، استقرار نظم و امنیت در جامعه باید همکاری و تعاملات متقابل باشد و از ظرفیت جوانان در راستای ارتقای احساس امنیت در جامعه باید استفاده شود.  

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر در پایان با اشاره به اجرای طرح های نوروزی توسط نیروی انتظامی افزود: امیدواریم تا شهروندان جهت استقبال از مسافران نوروزی و اجرای طرح های پلیس با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.  

انتهای پیام /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار