ارتقای امنیت اجتماعی اولویت نخست دادگستری سیستان و بلوچستان است.

ارتقای امنیت اجتماعی اولویت نخست دادگستریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رییس كل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای امنیت اجتماعی اولویت نخست دادگستری سیستان و بلوچستان است و آسیب های موجود در جامعه ناشی از غفلت و فاصله گرفتن از وظایف قانونی و شرعی است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رییس كل دادگستری سیستان و بلوچستان در آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری شهرستان خاش، با تاكید بر همكاری فی مابین دستگاه قضاء و ریش سفیدان و علماء، افزود:  علماء و معتمدین می توانند در بحث مسائل دینی و قضائی به ویژه در بحث صلح و سازش همكاری بسیار خوبی با دستگاه قضاء داشته باشند.

وی بیان كرد: 38 سال از انقلاب شكوهمند ایران اسلیی می گذرد و این انقلاب یك انقلاب فرهنگی است و لذا ظهور بعضی از آسیب های اجتماعی علاوه بر اینكه شایسته یك حكومت اسلامی نیست بلكه نشان از غفلت ما را در رفع این آسیب ها دارد.

حجت الاسلی حمیدی تصریح كرد: پیشگیری از وقوع جرم علاوه بر اینكه وظیفه قانونی همه دستگاه ها است و پیشگیری از وقوع هرجرمی تنها به وظایف و رسالت های دستگاه های اجرایی منحصر نمی شود بلكه وظیفه شرعی و قانونی برای همه اقشار جامعه است.

وی با بیان اینكه یک قاضی و یک داور در صورتی می تواند موفق باشد که داوری اش بر اساس قانون باشد، افزود: اگر کسی بر اساس قانون عمل کند ما مشکلی نداریم و باید جیعه را نیز در مسیر قانونمندی قرار دهیم. داوری و قضاوت باید بر مبنای قسط و عدل باشد و قاضی باید علم قضاوت داشته باشد و در شناخت عرصه موضوع حکم عالم باشد.

رییس كل دادگستری  سیستان و بلوچستان با قدردانی از زحمات رییس دادگستری سابق شهرستان خاش، اظهار كرد: نظم شكوهمند ایران اسلامی برخواسته از خدمت صادقانه است و تداوم آن نیز به دست خدمت صادقانه مسئولان نظام سپرده شده است.

در این مراسم كه با حضور مسئولین، علماء، ریش  سفیدان، معتمدین، قضات و جمعی از مردم شهرستان خاش در سراسری فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات محمدباقر كیانی،مهربانی فر كه پیش از این بعنوان رییس دادگستری شهرستان دلگان بوده به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان خاش معرفی و منصوب شد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۸:۴۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
عالیه
آخرین اخبار