مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: از یک فرش ابریشم با ارزش ریالی بالای 5 میلیارد ریال در گرمی مغان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی افزود: خوشبختانه امروز شاهد قیچی زدن فرش ابریشمی با ارزش بالای 5 میلیارد ریال به دست استاندار در گرمی مغان بودیم.

وی با بیان اینکه طرح و نقشه این فرش طرح شاه عباسی است، تصریح کرد: این فرش در ابعاد 6*4 متر که جمعا 24 متر مربع است، توسط 6 نفر بافنده ثابت بافته شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: تعداد ریشه عرض فرش 5280 رج و طول فرش با تعداد لای 6880 رج است که مجموعا کل گره بکار گرفته شده 36 میلیون و 326 هزار و 400 گره است.

رحیمی ویژگی نخ و فرش را تمام ابریشم با تراکم 85 رج دانست و افزود: این فرش نمونه کاملی از یک فرش دستباف ابریشم است که در صورت ورود جامعه قالیباف به این حوزه درآمد اقتصادی بالایی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعداد قالیبافان بیمه شده شهرستان گرمی مغان 451 نفر است، گفت: بالغ بر دو هزار نفر متقاضی بیمه قالیبافی در این شهرستان هستند که به علت عدم اختصاص سهمیه بیمه از سوی سازمان تأمین اجتماعی پذیرش نمی‌شوند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: متأسفانه نمایشگاه دائمی و یا تضمین فروش محصولات برای قالیبافان وجود ندارد و این باعث شده کمتر برای بافتن فرش‌های ابریشمی و با ارزش ریالی بالا ورود پیدا شود.

رحیمی نبود عرضه و فروش مواد اولیه از قبیل تار و پود نخ و نقشه و همچنین عدم ارائه تسهیلات کم بهره برای متقاضیان فرش بافی را از دیگر مشکلات قالیبافان دانست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.