امسال 168 هزار و 300 کارت ملی هوشمند در استان صادر شده است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز بجنورد؛زاهدی نیا مدیرکل ثبت احوال استان گفت : در حال حاضر 940 هزار نفر در استان سکونت دار ند که تعداد 687 هزار نفر واجد شرایط اخذ کارت ملی هوشمند در استان هستند.

زاهدی نیا با بیان این که هم اکنون 35 ایستگاه فعال ،مشتمل بر ادارات ثبت احوال و نمایندگی های آنها ، دفاتر پستی و 12 دفتر پیشخوان در استان موجود است ، افزود : واجدین شرایط اخذ کارت هوشمند می توانند با مراجعه به سایت ncr.ir در خواست اولیه خود را برای ثبت و نوبت کارت ملی هوشمند اقدام کنند .

وی تصریح کرد : در 11 ماهه امسال 17 هزار و 748 واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 9 هزار و 109 ولادت مربوط به پسران و 8 هزار و 639 ولادت مربوط به دختران است .

وی اظهار کرد : به این ترتیب شاخص نسبت جنسی در بدو تولد 105 ممیز 4 دهم است .

مدیر کل ثبت احوال استان گفت : شهرستان بجنورد با ثبت 9 هزار و 940 واقعه ولادت بالاترین و راز وجرگلان با ثبت 397 واقعه کمترین ولادت را به خود اختصاص داده است .

وی اسامی فراوانی پنج نام اول پسران را به ترتیب امیر علی ،محمد ، ابوالفضل ، امیر حسین ، علی و برای دختران فاطمه ،زهرا،یسنا ،نازنین زهرا و زینب نسبت به سایر اسامی عنوان کرد .

وی همچنین اظهار کرد :در 11 ماهه امسال 4 هزار و 27 واقعه فوت در ادارات ثبت احوال استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال 4 ممیز 4 دهم درصد کاهش داشته است .

وی بیشترین فراوانی فوت ثبت شده را دی ماه با 421 واقعه برشمرد و گفت :در این مدت شهرستان بجنورد با هزار و 535 نفر بیشترین ثبت فوت را نسبت به سایر شهرستان های به خود اختصاص یافته است .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.