رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بنده با ارائه گزارش رسمی خزانه به مجلس اعلام می‌کنم که تمامی مبالغ به دست آمده از هدفمندی یارانه به خزانه کشور واریز می‌شود.

تمامی مبالغ به دست آمده در قانون هدفمندی یارانه‌ها به خزانه واریز می‌شود/ سهم سازمان هدفمندی یارانه‌ها 36 هزار و 400 میلیارد تومان است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در صحن علنی امروز شنبه 14 اسفند ماه در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 96 با اشاره به جدول منابع و مصارف محل درآمد یارانه‌ها گفت: گزارش دیوان محاسبات نشان داد که قانوناً سهم سازمان هدفمندی یارانه‌ها 36 هزار و 400 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: اعداد 76 یا 80 هزار میلیارد تومان نیز که مطرح می‌شود هیچ ارتباطی به سهم سازمان هدفمندی یارانه‌ها ندارد، برخی نمایندگان نگران این بودند این اعداد به خزانه واریز نمی‌شود.

نوبخت تصریح کرد: 36 هزار و 400 میلیارد تومان سهم سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و مابقی ارقام اعلام شده جزو درآمدهای شرکت برق، گاز، آب و توانیر است که این ارقام به خزانه واریز نمی‌شود.

سخنگوی دولت خطاب به لاریجانی بیان داشت: بنده امروز گزارش رسمی خزانه را مبنی بر اینکه همه این اعداد و ارقام اعلام شده به خزانه واریز می‌شود خدمت شما تقدیم می‌کنم.

وی تاکید کرد: تنها این 36 هزار و 400 میلیارد تومان سهم هدفمندی در قانون بودجه مطرح است، بنده مجموعه بودجه کل کشور را که نشان می‌دهد همه اعداد و ارقام مربوط به فروش فرآورده‌های نفتی، گاز، آب و برق که در بودجه سال 95 منعکس شده را خدمت نمایندگان تقدیم می‌کنم و شما آن را در بودجه کل کشور تصویب می‌کنید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: اکنون بودجه‌ای را که شما نمایندگان مجلس مورد رسیدگی قرار می‌دهید تنها بودجه عمومی نبوده بلکه بودجه کل کشور و شامل شرکت‌ها هم است.

وی بیان داشت: یکی از شبهاتی که به ناحق در ذهن جامعه گذاشته شده این است که پول مربوط به هدفمندی یارانه‌ها 70 تا 80 هزار میلیارد تومان است اما آنچه به مردم داده می‌شود تنها 45 هزار تومان است.

سخنگوی دولت در ادامه افزود: 36 هزار و 400 میلیارد تومان رقم خالص برای هدفمندی یارانه‌ها است و تمامی اعداد ذکر شده در بودجه کل کشور منعکس و به خزانه واریز می‌شود.

وی با اشاره به جدول سقف منابع و مصارف (تبصره 14 لایحه بودجه) گفت: مجلس در زمانی که بخش درآمدی لایحه را بررسی می‌کرد حداکثر منابعی را که می‌توان از محل فروش منابع نفتی، گاز تعیین کرد حداکثر تا 48 هزار میلیارد تومان است اما آنچه که اکنون به تصویب مجلس می‌رسد محل مصرف این مبلغ است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: پیشنهاد دولت در لایحه بودجه این بود که پرداخت نقدی به خانواده‌ها، بهداشت و درمان، تامین اجتماعی، تولید و اصلاح مصرف انرژی باشد و متناسب با درآمد قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود اما کمیسیون تلفیق بودجه جدولی را پیشنهاد کرد که 37 هزار 500 میلیارد تومان پرداخت یارانه‌ نقدی، تا 4 هزار و 800 میلیارد تومان بخش سلامت، 100 میلیارد تومان واکسن فلج اطفال، 100 میلیارد تومان برای فوریت‌های اجتماعی در شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت، 100 هزار میلیارد تومان به منظور اشتغال و مسکن، 3 هزار میلیارد تومان برای قیر در نهایت 1500 میلیارد تومان برای بهسازی خطوط انتقال تخصیص پیدا کند.

نوبخت بیان داشت: از نظر دولت اگرچه پیشنهاد لایحه بودجه بسیار مناسب‌تر بود اما جدول پیشنهادی کمیسیون تلفیق بودجه نیز معقول و در چارچوب همان موارد قانون هدفمندی یارانه‌ها است لذا دولت با جدول پیشنهادی کمیسیون تلفیق بودجه موافق است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار